Gå til innhold

Skal klokke asus radeon 9600xt, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve å klokke mitt asus radeon 9600xt. Men jeg har aldri klokket et skjermkort før så jeg trenger hjelp fra skikkelige proffer :p

Så det jeg lurer på er egentlig hvilken kjøler som passer bra til denne klokkingen?

Trenger jeg kjøleribber på rammen?

Hvor mye tror dere jeg kan klokke før jeg får artifacts?

Coren min står nå på 499.50 og memoryn står på 297! kunne tenkt meg å fått dette litt høyere UTEN å ødelegge kortet :scared: har rett og slett ikke råd til å ødelegge det.

Give me some good answers plz :yes::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du har akkurat samme kort som meg, og jeg kan da fortelle deg at stock-kjøleren kjøler rammen også, så du trenger ikke kjøpe noen ramkjøler.

MEN, hvis du kjøper ny og bedre kjøler som ikke dekker over rammen (noe som den mest sannsynlig _ikke_ gjør), må/bør du kjøpe ramkjølere. Hvis du skal det, kjøp 8 ramkjølere, slik at du kan feste en på hver side av kortet.

Du kan enkelt klokke til sikre frekvenser med smartDoctor. Trykk setup og skru av "enable HyperDrive" -> klikk OK. Da kan du velge klokkefrekvens selv med de to sliderne. Du kan trygt sette disse på topp. (530/650)

Dersom du vil klokke mer, vil jeg anbefale RivaTuner. Med stock-kjøler klokker jeg uten problemer til 570/670. I RivaTuner på "main" trykker du på "Customize..."-knappen, og så på "Low-Level system settings"

Jeg får vannkjøling i morgen, så jeg får se hvordan det går med det :)

Jeg kan si deg en ting (eller flere): Jeg har aldri opplevd å kverke et skjermkort ved vanlig klokking. Det som skjer når du klokker _litt_ for mye, er at du får artifacts når du spiller (eller gjør annet grafisk krevende), som viser seg som store prikker og streker osv. Klokker du mye for mye, blir skjermen svart og du må restarte PCn (Tror RivaTuner passer på at du ikke klokker for mye med en test, da slipper du restarten).

MEN; Jeg kan ikke garantere deg at kortet ikke går i stykker! Det er selvsagt på eget ansvar!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Det vil nok det hvis du ikke har en bra nok kjøler, jeg bruker vga silencer akkurat nå, men for all del ikke kjøp den, kontaktflaten med gpu ser til og med ut som den er pusset med grit 40, kjøp zalman heatpipe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...