Desdichado Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Heisann... Som sagt i headingen så har maskinen min en lei tendens til å plutselig slå seg av når den egentlig ikke burde gjøre det. Skjer mest når jeg surfer. Jeg hører at hd'ene gjør seg klare til å ta kvelden, deretter ett kort lite pip fra hovedkortet/kassa og et sekund etterpå så slår den seg av, helt av. Ikke noe restarting eller Suspend To Ram her nei, men rett av. Må så restarte på vanlig måte, maskinen kjører da ikke igjennom scandisk eller rapporterer at den har kommet seg opp igjen etter alvorlig systemfeil (XP). Dette kan ikke ha noe å gjøre med varme heller, temp på cpu ligger rundt 33c-37c når den finner det for godt å slå seg av. Maksinen består av, alt er uklokket: Intel P4-1.8W ABIT BD7-Raid 2x40GB Maxtor ATA133 (Raid0) Soundblaster Live 5.1 3Com Etherlink 10/100 Eicon Diva ISDN 512mb DDR ATI Radeon 8500 (Retail) Creative DVD spiller 5x Windows XP Professional Topower TOP791 Aluminiumskabinett Alt har siste drivere og BIOS samt at det er tilkoblet jordet kontakt. Håper og tror at noen må ha vært borti dette før ? På forhånd takk... :smile: Mvh Jan Fredrik Lund jflund@(nospam)sensewave.com Lenke til kommentar
Colin Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har ikke Intel selv, men et par ting jeg lurer på 1. Du sa du hører harddisken gjør seg klar.........kan det være noe med harddisken som kødder? Slik at maskina "tvinges" til shutdown......kanskje Windows står på noe "shutdown on error" eller noe 2. Har du prøvd å legge inn Windows på nytt? 3. Har maskina vært slik hele tiden? Har egentlig ikke noen forslag til hva det er, men dette er noe av det jeg selv ville sett på..... Pål Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Hei igjen, og takk for svar... Kan egentlig ikke si nøyaktig når dette begynte, men tror det startet etter at jeg gikk over til Aluminiums kabinettet, tror dog ikke at dette er feilen, men en vet jo aldri. Har ikke innstallert Windows på nytt (enda). Diskene er ikke mer enn et par uker gamle, ja faktisk hele systemet er vel ikke mer enn 2-3mnd. gammelt. Har lurt på om det kanskje er mangel på strøm fra psu som gjør dette, men det er da rart at jeg kan spille i timesvis og benchmarke i fleng uten at den slår seg av. PSU er forøvrig på 300W. Det virker som om det er en form for hvilemodus, men under innstillingene for Powersaving har jeg slåt av alt... Merkelig... Mvh JFL [ Denne Melding var redigert av: Desdichado på 2002-04-10 20:56 ] Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 kan være en eller annen sikkerhetsinnstilling et eller annet sted. sjekk acpi i bios'en se om du kan disable den helt (user define) sjekk volten i veggen, se om det hjelper med en psu. har du sjekket om det står noe sted i manualen om problemet ditt? lite trolig dog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå