Gå til innhold

Billig minne? 372,- for 512MB PC2700


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at de fleste av dere som bestilte denne/disse RAM brikkene var klar over at det nesten er umulig å få tak i billige RAM brikker i disse tider. Å gå ut slik mot webshop butikken er både umoralsk og useriøst. De fleste av dere var klar over at produktet ikke kunne leveres til den prisen, eller at det i det hele tatt kunne leveres. Jeg foreslår at dere glemmer saken og går videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ azone :

Jeg leste en artikkel om at minneprisen var på vei ned, så

jeg fant frem til ioshop :thumbdown: etter å ha sjekket prisguiden her på hw.no

hvor de lå med best pris på denne, de siste 2 ukene.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=2571

Her vil du se at i uke 19 "datt" prisen til 315,- hos pcutstyr.no i uke 20 hadde Komplett en pris på 340,- før

ioshop :thumbdown: kom inn på listen i uke 21 og 22 med en pris på 372,-.

 

Etter å ha sjekket websiden til ioshop :thumbdown: og fått bekreftet prisen, bestilte jeg,

og dersom du har lest hva jeg har skrevet tidligere, så fikk jeg en ordrebekreftelse med ønsket vare til oppgitt pris.

 

Jeg leser det du skriver som at vi som er missfornøyde med kundebehandlingen,

og ønsker å dele vår erfaring med andre, er " umoralske og useriøse " :hmm:

Da vil jeg bare påpeke at det er ioshop :thumbdown: som i denne sammenhengen har oppført seg slikt.

 

Et lite appropos til både azone og Buddy :

Fra betingelsene som er å finne på ioshop's webside :

Oppgitte priser er eks. mva. og frakt, om annet ikke er spesifisert. Prisene kan ofte bli forandret, og I/O Shop tar forbehold om prisendringer som følge av endrede priser fra sine leverandører. I/O Shop oppdaterer sine priser hver natt kl 03:00.

 

Og dersom de har kommet "Best ut i Test" i prisguiden til HW, 2 uker på rad så skulle man tro at

prisen stemte, da den blir oppdatert hver natt ?

Lenke til kommentar

BearCat:

Hvis du også har lest, så har ikke denne RAM brikken blitt solgt til den nevnte prisen på noen av webshop butikkene, nettopp fordi det har vært en feil i webshop systemet som har ført til at eldre utgåtte komponenter har blitt vist. Jeg regner også med at IOshop tar forbehold om skrivefeil / feil prising. Selvom du fikk en automatisk ordrebekreftelse så betyr ikke dette at du har krav på å få varen til den prisen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen av dere husker den "lille" saken med Databutikken og Corsair jeg. De solgte billig minne og trakk seg på det etterpoå. Det viste seg å være Corsair selv som hadde endret system så brikkene ble alt for billige da de ble lagt inn i systemet til Databutikken.

 

Vi fikk også den unskyldningen at brikkene var tatt ut av produksjon og tok kontakt med Corisair. Der traff vi (det var del Malvado som hadde hovedkontakten med de) en hyggelig supportfyr som ikke likte at webshoppene ødela ryktet til minneprodusentene og han fant ut at databutikken hadde fått en leveranse med akurat de brikkene.

 

Vi brukte dette mot databutikken, og jeg hadde direkte kontakt med sjefen for shoppingsajterne. Det var faktisk ikke databutikken sin feil (jeg har hele historien arkivert), men faktum er at de serverte oss en løgn for å slippe å betale ut store penger da ganske mange hadde fått ordrebekreftelse.

 

Det endte med at noen få mennesker fikk seg et _veldig_ billig 9800 pro skjermkort den perioden hvor dette kostet 3500,- Husker jeg ikke helt feil så var det 40% avslag eller noe på mitt, og det er laaangt under kostpris.

Lenke til kommentar
BearCat:

Hvis du også har lest, så har ikke denne RAM brikken blitt solgt til den nevnte prisen på noen av webshop butikkene...

Hei igjen :)

Hvor har du lest at dette gjelder alle 3 butikkene som jeg viste til,

har de et felles datasystem eller en felles system feil ?

 

Det jeg er mest opptatt av å belyse, er kundebehandlingen til ioshop :thumbdown:

ikke å "mase meg til billig RAM".

Dette var min første (og garantert siste) erfaring med de.

 

Dersom prisen _var_ feil, eller produktet ikke kunne leveres fra deres leverandør,

burde de ha klart å rette opp i feilen på et tidligere tidspunkt,

og ikke latt det gå "ukesvis", da jeg _sikkert_ ikke er den eneste som har prøvd å bestille.

 

Jeg _vet_ at ordrebekreftelsen er automatisk, det var derfor jeg purret på status etter 26 (?) timer,

da den automatiske bekreftelsen påstod at jeg ville få nærmere info innen 24 timer.

Den purringen forble ubesvart, og i løpet av gårdagen fant jeg at orderen hadde blitt slettet,

dette _uten_ at jeg hadde fått noen tilbakemelding.

Først etter å ha sendt en ny mail, med spørsmål om hva som foregikk,

fikk jeg flere timer etter

"standard-mailen" som tydligvis hadde gått til andre (Flex) allerede 25/5

med beskjed om "jada jada, bare svada svada".

 

Dersom de den 25/5 _visste_ at det var en feil, hvorfor ble ikke det rettet opp da ?

Jeg bestilte, og fikk "bekreftelse" 26/5, bestilling stod til "Venter" frem til den ble slettet 31/5.

 

 

Så min "Webshoperfaring" med ioshop er og blir :thumbdown:

Lenke til kommentar

Stemmer det du sier, Enden. Var selv involvert i den saken. Fikk gratis frakt samt et 256mb SD-minnekort til spottpris som kompensasjon. Som det ble nevnt i den tråden som nettopp omhandet dette, så var det tydelig at Corsair hadde strukket seg meget langt for å være imøtekommende for kundene.

 

Bestilte også 2*512mb ram fra PCutstyr, Mamoz og IOshop på denne "feilprisningen", fikk ikke fra noen av butikkene. Fikk krangla til meg gratis frakt på neste ordre fra PCutstyr da :green:

Lenke til kommentar

IOshop gjorde en dårlig jobb når det gjelder informasjon. Men det faktum at det har vært en feil på diverse webshop systemer forblir. Jeg skal på ingen måte forsvare webshop butikkene i denne saken, men å dømme en webshop på så lite og dårlig grunnlag blir ikke riktig, det er i hvertfall min mening. Dersom jeg ikke tar feil så har blant annet feilen angående webshop systemet kommett opp her på forumet.

Lenke til kommentar
Om du har fått ordrebekreftelse fra de, kan du kreve tillsvarende eller bedre vare for samme pris. Selv om det ikke er veldig etisk og pent gjort.

Det skal ikke lønne seg å feilprise ting slik at det lokker kunder uten grunn. Jeg synes det bare er rett å rimelig at butikken plikter å oppfylle allerede bekreftede ordre, evt med et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. Dette er en svært mild "straff" som gjør fungerer prevantivt mot at butikker skal gjøre "feil" med hensikt. Jeg ser altså ingen umoral med å kreve at forbrukerkjøpsloven/reklameloven overholdes.

Lenke til kommentar

@ Simen1 : Exactely.

 

Fra forbrukerkjøpsloven :

§ 25. Opplysningsplikt om hindring

Hindres selgeren i å oppfylle kjøpet til rett tid, skal forbrukeren gis melding om hindringen og dens

virkning på muligheten for å oppfylle. Får forbrukeren ikke slik melding innen rimelig tid etter at selgeren

fikk eller burde ha fått kjennskap til hindringen, kan forbrukeren kreve erstattet tap som kunne ha vært

unngått om han eller hun hadde fått meldingen i tide.

Lenke til kommentar
Prøvde å bestille 3 stk da jeg så denne topicen, men fikk denne mailen i kveld:

 

Kjære kunde,

 

Vi beklager å måtte si at vår leverandør ikke lenger kan levere produktet du har bestilt, nevnt nedenfor. Din ordre er dermed slettet fra vårt system....

 

 

Og her er "bekreftelsen" på min bestilling :

 

Subject: I/O Shop: Ordrenr. 23569

Date: Wed, 26 May 2004 14:47:00 +0200

From: I/O Shop <[email protected]>

Hallo, og takk for din bestilling!

 

Din bestilling er nå registrert.

... rimelig tid etter at selgeren fikk eller burde ha fått kjennskap til hindringen ....

For meg ser det ut til at de på mitt bestillingstidspunkt visste om "hindringen", og de burde allerede

da hatt tid til å fjerne produktet, og/eller gitt meg en raskere tilbakemelding.

From: "I/O Shop" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Subject: I/O Shop: Ang. bestilling av TwinMOS PC2700 512MB CL2

Date: Tue, 1 Jun 2004 16:41:37 +0200

 

Kjære kunde,

 

Vi beklager å måtte si at vår leverandør ikke lenger kan levere produktet du

har bestilt, nevnt nedenfor. Din ordre er dermed slettet fra vårt system.

Lenke til kommentar
@ Simen1 : Exactely.

 

Fra forbrukerkjøpsloven :

§ 25. Opplysningsplikt om hindring

Hindres selgeren i å oppfylle kjøpet til rett tid, skal forbrukeren gis melding om hindringen og dens

virkning på muligheten for å oppfylle. Får forbrukeren ikke slik melding innen rimelig tid etter at selgeren

fikk eller burde ha fått kjennskap til hindringen, kan forbrukeren kreve erstattet tap som kunne ha vært

unngått om han eller hun hadde fått meldingen i tide.

Dette kan du bare se bort fra om du har fått en ordrebekreftelse, som i bunn og grunn fungerer som en signatur i bunnen på en kontrakt. Når butikken bruker et system for automatisk utsending av ordrebekreftelse for å spare penger, må de også ta på seg kostnadene når dette går galt.

Lenke til kommentar
Om du har fått ordrebekreftelse fra de, kan du kreve tillsvarende eller bedre vare for samme pris. Selv om det ikke er veldig etisk og pent gjort.

Det skal ikke lønne seg å feilprise ting slik at det lokker kunder uten grunn. Jeg synes det bare er rett å rimelig at butikken plikter å oppfylle allerede bekreftede ordre, evt med et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. Dette er en svært mild "straff" som gjør fungerer prevantivt mot at butikker skal gjøre "feil" med hensikt. Jeg ser altså ingen umoral med å kreve at forbrukerkjøpsloven/reklameloven overholdes.

Tildels enig, men i dette tilfelle så har de ikke markedsført disse billige minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Om du har fått ordrebekreftelse fra de, kan du kreve tillsvarende eller bedre vare for samme pris. Selv om det ikke er veldig etisk og pent gjort.

Det skal ikke lønne seg å feilprise ting slik at det lokker kunder uten grunn. Jeg synes det bare er rett å rimelig at butikken plikter å oppfylle allerede bekreftede ordre, evt med et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. Dette er en svært mild "straff" som gjør fungerer prevantivt mot at butikker skal gjøre "feil" med hensikt. Jeg ser altså ingen umoral med å kreve at forbrukerkjøpsloven/reklameloven overholdes.

Tildels enig, men i dette tilfelle så har de ikke markedsført disse billige minnebrikkene.

Hvordan fikk trådstarter vite prisen da? Ringte inn og spurte etter "hemmelige" produkter som ikke er på websidene?

 

Websidene er definitivt en form for markedsføring, og står prisen på produktet der så har de også reklamert of brikker til den prisen. Prisen har sikkert også havnet i prisguiden og ligger best an der. Sammenlign prisene på websidene det med pris-plakatene over grønnsaksdisken i butikken. Det er riktignok reklame du må oppsøke på lik linje med i en nettbutikk, men det utelukker ikke at det er reklame og markedsføring. Tenk deg at du kommer til kassa, og de sier at, nei desverre, prisen på plakanten inne i butikken er feil, og du kan enten velge å godta at varen koster langt mer, eller så sier vi bare at vi er fri, og den varen du har hentet kun er utstillingsvare. Eller at det står "Grandis 10kr pr stk" i butikkvinduet, men at de i kassa sier at "desverre det er feil, prisen er egentlig 49,90 per stk". Ville ikke du se på det som villedende markedsføring? Da er det godt at forbrukerkjøpsloven har definert dette som ulovlig markedsføring så det ikke skulle være noen tvil når en slik sak dukker opp.

Lenke til kommentar
Om du har fått ordrebekreftelse fra de, kan du kreve tillsvarende eller bedre vare for samme pris. Selv om det ikke er veldig etisk og pent gjort.

Det skal ikke lønne seg å feilprise ting slik at det lokker kunder uten grunn. Jeg synes det bare er rett å rimelig at butikken plikter å oppfylle allerede bekreftede ordre, evt med et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris. Dette er en svært mild "straff" som gjør fungerer prevantivt mot at butikker skal gjøre "feil" med hensikt. Jeg ser altså ingen umoral med å kreve at forbrukerkjøpsloven/reklameloven overholdes.

Tildels enig, men i dette tilfelle så har de ikke markedsført disse billige minnebrikkene.

Hvordan fikk trådstarter vite prisen da? Ringte inn og spurte etter "hemmelige" produkter som ikke er på websidene?

 

Websidene er definitivt en form for markedsføring, og står prisen på produktet der så har de også reklamert of brikker til den prisen. Prisen har sikkert også havnet i prisguiden og ligger best an der. Sammenlign prisene på websidene det med pris-plakatene over grønnsaksdisken i butikken. Det er riktignok reklame du må oppsøke på lik linje med i en nettbutikk, men det utelukker ikke at det er reklame og markedsføring. Tenk deg at du kommer til kassa, og de sier at, nei desverre, prisen på plakanten inne i butikken er feil, og du kan enten velge å godta at varen koster langt mer, eller så sier vi bare at vi er fri, og den varen du har hentet kun er utstillingsvare. Eller at det står "Grandis 10kr pr stk" i butikkvinduet, men at de i kassa sier at "desverre det er feil, prisen er egentlig 49,90 per stk". Ville ikke du se på det som villedende markedsføring? Da er det godt at forbrukerkjøpsloven har definert dette som ulovlig markedsføring så det ikke skulle være noen tvil når en slik sak dukker opp.

Joda de har markedsført prisen i deres butikk under kategorien minnebrikker. De har ikke hatt en helsides annonse i VG eller en banner på hw.no om "tilbudet". Så her er det nok ikke snakk et bevisst stunt for å trekke kunder til deres butikk. Nå er forbrukerkjøpsloven ganske klar, kunden har krav på produktet eller et tillsvarende eller bedre produkt til samme pris. Som jeg sa tidligere i en post, at vist en butikk bruker et automatisk system for ordrehåndtering for å spare penger, så bør/skal de også ta kostnadene når det skjer en feil. Jeg mener en seriøs butikk bør selge varen for det beløpet som sto på varen ved bestilling, men å koble inn forbrukerrådet og andre instanser her synes jeg ikke er rett. Da kan man heller bare boikote butikken og la saken ligge død, da dette beror på svikt i rutiner og ikke en bevist handling.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Kom bare til å huske at norske dell solgte pc'er til amerikanske priser ett, eller to år tilbake. Så en pc kostet 999 kroner istedefor 999$ omgjort til norsk penger.

 

Dell var faktisk så greie, at de som hadde bestillt til den prisen faktisk fikk pc'ene sine. Der fikk Dell min respekt.

 

Jeg kan ikke forstå at de ikke bare kan fjerne varene fra listene sine på enn eller annen måte, eller bare innrømme at prisen er feil, og kan derfor ikke bestilles. (Prøvde å kjøpe den fra Komplett). Det er etiskt svakts og gjøre det på denne måten. Jeg for min del har ingen respekt for slike butikker, og kommer til å unngå dem i fremtiden. Hadde de som nevt innrømt sin feil derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...