Gå til innhold

Billig minne? 372,- for 512MB PC2700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å bestille 3 stk da jeg så denne topicen, men fikk denne mailen i kveld:

 

Kjære kunde,

 

Vi beklager å måtte si at vår leverandør ikke lenger kan levere produktet du har bestilt, nevnt nedenfor. Din ordre er dermed slettet fra vårt system.

 

PRODUKTER:

TwinMOS PC2700 512MB CL2 (090749)

 

 

Vi har hatt store problemer med vår automatiske produktoppdatering i det siste. Dette har følgelig gjort at produkter som har utgått hos vår leverandør fortsatt har blitt liggende tilgjengelig på vår nettbutikk.

 

Vi beklager nok en gang det inntrufne. Samtidig vil vi rette en takk til de av våre kunder som har gjort oss oppmerksomme på dette!

 

 

Med vennlig hilsen,

--

I/O Shop

www.ioshop.no

[email protected]

 

Edit: Tviler egentlig på at Twinmos plutselig ikke kan levere minne; det er vel heller en annen grunn til at de plutselig har slettet ordren... Men jeg gidder ikke å krangle med dem...

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Enda et eksempel på at det ikke finnes noen som helst bedrifts etikk blant norske webshopper

Ja, jeg vet jeg tar alle under en kam men dette er andre gangen en webshop har oppført seg uetisk i mine øyne!

Men Flex, stå på kravene! Har du fått en ordre bekreftelse så kan du bare klage til de!

 

EDIT: Dagens tall sier at en av norges største leverandører har dette på lager! Så det er uten tvil en unnskylding! Og en dårlig en!

Endret av Tai`daishar
Lenke til kommentar
Det er jo ikke Twinmos som er leverandøren deres da, de er jo produsenten, ikke grossisten.

 

Minnebrikker bestilles som oftest rett fra produsent. Samme med Twinmos som med f.eks. Kingston og Transcend. Der bestiller man rett fra fabrikk.

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg tviler meget sterkt på at dette er tilfelle.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke Twinmos som er leverandøren deres da, de er jo produsenten, ikke grossisten.

 

Minnebrikker bestilles som oftest rett fra produsent. Samme med Twinmos som med f.eks. Kingston og Transcend. Der bestiller man rett fra fabrikk.

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg tviler meget sterkt på at dette er tilfelle.

Jobber i "bransjen", og sitter selv og kjøper inn fra Kingston direkte.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke Twinmos som er leverandøren deres da, de er jo produsenten, ikke grossisten.

 

Minnebrikker bestilles som oftest rett fra produsent. Samme med Twinmos som med f.eks. Kingston og Transcend. Der bestiller man rett fra fabrikk.

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg tviler meget sterkt på at dette er tilfelle.

Jobber i "bransjen", og sitter selv og kjøper inn fra Kingston direkte.

Bra nok forklaring Jan Roger? :p

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. :p

 

Tror ikke de fleste forhandlere bestiller ram-brikker direkte fra produsent, men kan nok tro at noen velger å gjøre det dersom det er mye rimeligere. Dersom det skulle forekomme feil på disse blir det en del dyrere og mer pes å sende de til hvor-enn i verden de blir produsert, fremfor å ta det med den vanlige leverandøren. Det er ikke bare bare å hoppe over det ene leddet der tenker jeg.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke. :p

 

Tror ikke de fleste forhandlere bestiller ram-brikker direkte fra produsent, men kan nok tro at noen velger å gjøre det dersom det er mye rimeligere. Dersom det skulle forekomme feil på disse blir det en del dyrere og mer pes å sende de til hvor-enn i verden de blir produsert, fremfor å ta det med den vanlige leverandøren. Det er ikke bare bare å hoppe over det ene leddet der tenker jeg.

Vi er såpass store at det lønner seg å ta det direkte med produsent, men små forhandlere kjøper kanskje mest via distributør, eller "grossist" som du sier. (høres litt for "matbutikk# ut :) )

 

Garanti/support med Kingston er forøvrig en drøm. Aldri noe problem, en mail og jeg har ny vare i løpet av to dager. Koster ikke mer å sende defekte brikker til Kingston enn til norsk distributør.

Lenke til kommentar

Hmm...

dette ser ut til å ha rammet flere ....

 

To: [email protected]

Subject: I/O Shop: Ordrenr. 23569

Date: Wed, 26 May 2004 14:47:00 +0200

From: I/O Shop <[email protected]>

Hallo, og takk for din bestilling!

 

Din bestilling er nå registrert. Du vil motta en e-post med nærmere

leveringsdato innen 24 timer. Du kan til enhver tid følge fremdriften av din

bestilling på http://ioshop.no/account_history.php

 

Takk igjen for din bestilling, og kontakt oss gjerne på [email protected] om du

skulle ha noen spørsmål!

 

I/O Shop

------------------------------------------------------

Ordrenr.  23569

Spesifisert faktura: http://ioshop.no/account_history_info.php?order_id=23569

Bestillingsdato: onsdag 26. mai, 2004

 

Produkter

------------------------------------------------------

2 x TwinMOS PC2700 512MB CL2 (090749) = 600,00

------------------------------------------------------

Frakt:  54,00 via Vanlig post

Totalt: 654,00

Mva:        156,96

Sum total:    810,96

 

 

Ca 28 timer senere, hadde jeg ikke hørt noe mere fra dem, og sendte en mail med spørsmål

om status på bestillingen, som på web siden stod til "Venter".

 

No reply ... :hmm:

 

Reiste bort i helgen, og i dag var det ennå ikke kommet noe svar, og jeg logget meg derfor inn

på min konto, for å sjekke status : :scared:

  Du har ikke utført noen kjøp hos oss enda...   
:ermm: stod det å lese der nå...

Så jeg skrev en ny mail, og spurte hva som hadde skjedd,

og etter noen timer fikk jeg denne :

From: "I/O Shop" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Subject: I/O Shop: Ang. bestilling av TwinMOS PC2700 512MB CL2

Date: Tue, 1 Jun 2004 16:41:37 +0200

 

Kjære kunde,

 

Vi beklager å måtte si at vår leverandør ikke lenger kan levere produktet du

har bestilt, nevnt nedenfor. Din ordre er dermed slettet fra vårt system.

 

PRODUKTER:

TwinMOS PC2700 512MB CL2 (090749)

 

 

Vi har hatt store problemer med vår automatiske produktoppdatering i det

siste. Dette har følgelig gjort at produkter som har utgått hos vår

leverandør fortsatt har blitt liggende tilgjengelig på vår nettbutikk samt

at noen produkter har blitt grovt feilaktig priset. Vi henviser for øvrig

til våre betingelser rundt priser og levering.

 

Vi beklager nok en gang det inntrufne. Samtidig vil vi rette en takk til de

av våre kunder som har gjort oss oppmerksomme på dette!

 

 

Med vennlig hilsen,

--

I/O Shop

www.ioshop.no

[email protected]

Konklusjon ?

:thumbdown: Ikke et sted jeg vil anbefale andre å handle...... :thumbdown:

Noen som har noen gode tips om hva man ellers kan gjøre med dette ?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke Twinmos som er leverandøren deres da, de er jo produsenten, ikke grossisten.

 

Minnebrikker bestilles som oftest rett fra produsent. Samme med Twinmos som med f.eks. Kingston og Transcend. Der bestiller man rett fra fabrikk.

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg tviler meget sterkt på at dette er tilfelle.

Det er helt vanlig å gjøre det da.. *host* n00b *host* :p hihi

Lenke til kommentar

Er faktisk slik at skal en data web shop kunne konkurere på nettet når det gjelder pris så må de være store nok til å ta direkte fra produsent, eller større kvanta fra utenlandske distrbutører. Å ta vare fra norske vi si å kun bytte penger.

 

Uten¨å ha lest websiden til nevnte webshop, enhver nettbutikk med litt fornuft tar selvfølgelig forbehold mot feil vedr. priser og annen info. Hvis ikke så vil de ha konkurspøkelse like rundt hjørnet.

 

Litt morro å se hvordan mange "seriøse" datafolk som her på HW hyler opp hvergang de ikke får en tydelig feilpriset vare :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...