Gå til innhold

Teller i Dreamweaver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men en ting til...Hvor kommer da den telleren? kommer den på index siden?...For jeg vil ikke ha den der...den skal evt være på velkommen siden... :p

Jeg oppdaterte linken slik at den peker rett på forklaringen. Alt som skal gjøres, er egentlig bare dette:

1. Lag filen "counter.txt" i samme katalog som f.eks index.php

2. Skriv tallet "0" i den.

3. Lim inn koden over i index.php

Da vil verdien i counter.txt øke hver gang index.php sendes fra webserveren.

Hvor i index.php skal jeg lime inn tallet 0? skal jeg bare skrive 0 et eller annet sted der?... :dontgetit:

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Verdien "0" skal lagres i "counter.txt".. Det er ei fil du legger i samma mappe på serveren. Det skal ikke lagres i index.php. I index.php skal du ha PHP-scriptet, og dette blir ikke vist/printet noen plass så lenge du ikke ber om det. For å vise/printe denne verdien som ligger i counter.txt lager du en includescript på den siden du vil vise det på (den siden må ha filendelse .php), noe ala <?php include (counter.txt) ?>

Lenke til kommentar
Mulig jeg har gjort noe galt, men nå ble jo hele siden borte??

Se her

Du har sletta index.htm, og lagt til index.php - og det ser desverre ikkje ut til at serveren din støtter nettopp PHP, som vil gjøre sida di "ubrukelig" i PHP format. Du må nok finne en anna måte å telle treff på enn php jah.. :woot:

Lenke til kommentar
Mulig jeg har gjort noe galt, men nå ble jo hele siden borte??

Se her

Du har sletta index.htm, og lagt til index.php - og det ser desverre ikkje ut til at serveren din støtter nettopp PHP, som vil gjøre sida di "ubrukelig" i PHP format. Du må nok finne en anna måte å telle treff på enn php jah.. :woot:

:p Ok...Takk for hjelpen...

Da må jeg nok kanskje registrere meg noen steder å få koder på det viset.... :dontgetit:

Men takk for alle tips!

Kom gjerne med flere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...