Marvil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 1. Ja. 2. Rename indexen din til index.php (ellers vil ikke PHPen funke) 3. Det kan du gjøre, evt høyreklikke i en mappe, Ny, Tekstdokument. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Men en ting til...Hvor kommer da den telleren? kommer den på index siden?...For jeg vil ikke ha den der...den skal evt være på velkommen siden... Jeg oppdaterte linken slik at den peker rett på forklaringen. Alt som skal gjøres, er egentlig bare dette: 1. Lag filen "counter.txt" i samme katalog som f.eks index.php 2. Skriv tallet "0" i den. 3. Lim inn koden over i index.php Da vil verdien i counter.txt øke hver gang index.php sendes fra webserveren. Hvor i index.php skal jeg lime inn tallet 0? skal jeg bare skrive 0 et eller annet sted der?... Endret 24. mai 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Verdien "0" skal lagres i "counter.txt".. Det er ei fil du legger i samma mappe på serveren. Det skal ikke lagres i index.php. I index.php skal du ha PHP-scriptet, og dette blir ikke vist/printet noen plass så lenge du ikke ber om det. For å vise/printe denne verdien som ligger i counter.txt lager du en includescript på den siden du vil vise det på (den siden må ha filendelse .php), noe ala <?php include (counter.txt) ?> Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Mulig jeg har gjort noe galt, men nå ble jo hele siden borte?? Se her Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Mulig jeg har gjort noe galt, men nå ble jo hele siden borte?? Se her Du har sletta index.htm, og lagt til index.php - og det ser desverre ikkje ut til at serveren din støtter nettopp PHP, som vil gjøre sida di "ubrukelig" i PHP format. Du må nok finne en anna måte å telle treff på enn php jah.. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Mulig jeg har gjort noe galt, men nå ble jo hele siden borte?? Se her Du har sletta index.htm, og lagt til index.php - og det ser desverre ikkje ut til at serveren din støtter nettopp PHP, som vil gjøre sida di "ubrukelig" i PHP format. Du må nok finne en anna måte å telle treff på enn php jah.. Ok...Takk for hjelpen... Da må jeg nok kanskje registrere meg noen steder å få koder på det viset.... Men takk for alle tips! Kom gjerne med flere... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hva med å skaffe seg en annen serverkonto..? Som har PHP-støtte da det er beste måten å skaffe seg eg tekstbasert counter på.. Klart man kan ha bildebasert Bravenet (o.l), men det er mindre pent.. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 ehmm...tja...Jeg er vel stortsett fornøyd med den jeg har idag... En ting...Kan jeg flytte over den telleren jeg hadde på den gamle siden min på online...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå