CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Er det noen her som kan fortelle meg hvordan en lager teller i Dreamweaver? finnes det en teller i Dreamweaver, eller må en laste det ned....? (da gjerne fra norske sider....) Takker for all hjelp! Endret 24. mai 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 DU kan finne utrolig mange bare ved å søke men. www.bravenet.com feks! selv om teller ser jævlig stygt ut da:P (min mening!)(ikke Dere andres!) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Et lite søk på google ga meg denne linken Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 DU kan finne utrolig mange bare ved å søke men. www.bravenet.com feks! selv om teller ser jævlig stygt ut da:P (min mening!)(ikke Dere andres!) Men kan jeg ha en slags teller som bare jeg ser da...? Og må man laste det ned, finnes det ikke noe i selve programmet? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Finnes ikke i dw nei.. må laste ned. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 EJg har også lett etter en "usynelig" teller men har ikke funnet en:( Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 EJg har også lett etter en "usynelig" teller men har ikke funnet en:( Er jo bare å ha en PHP Counter, men ikke printe verdien noen plass.. (evt i et dokument som ligger på et adminområde.. Ingen som ser om et PHP script kjører i bakgrunnen.. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) QUOTE (mad2003 @ 24/05/2004 : 15:24) EJg har også lett etter en "usynelig" teller men har ikke funnet en:( Er jo bare å ha en PHP Counter, men ikke printe verdien noen plass.. (evt i et dokument som ligger på et adminområde.. Ingen som ser om et PHP script kjører i bakgrunnen.. Kan du forklare dette litt nærmere? Hvordan lager en dette her? Endret 24. mai 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kan du forklare dette litt nærmere? Hvordan lager en dette her? Få noen til å lage et (evt poste et de allerede har), eller søk litt.. (Hint; Trykk Her!) Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Noen som vil skrive en slik kode for meg....? JEg er ganske grønn på dette området, så jeg er særs takknemlig hvis noen vil hjelpe meg litt mer på dette her.... Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vis dette er siden din: http://home.online.no/~mayle-e/index.cfm så tror jeg du heller burde lage nytt design:P Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) nope, det er ikke siden min... Dog er det den adr, men det er min gamle side..... Endret 24. mai 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vis dette er siden din: http://home.online.no/~mayle-e/index.cfm så tror jeg du heller burde lage nytt design:P Ååå!!! Jeg har fått så jævlig nok av de stygge kommentarene dine mad2003! Pell deg vekk. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Vis dette er siden din: http://home.online.no/~mayle-e/index.cfm så tror jeg du heller burde lage nytt design:P Det var da usedvanlig frekt! Endret 24. mai 2004 av anderlin Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Vis dette er siden din: http://home.online.no/~mayle-e/index.cfm så tror jeg du heller burde lage nytt design:P Denne er det! Dette er siden min.... Den gamle er et ferdigoppsett fra Online.no.... Endret 24. mai 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Noen som vil skrive en slik kode for meg....?JEg er ganske grønn på dette området, så jeg er særs takknemlig hvis noen vil hjelpe meg litt mer på dette her.... Prøv f.eks. med: <?php // counter file created by tk_downer <[email protected]> // path to counter.txt $counter_file = "./counter.txt"; // Open the file for reading if (!($fp = fopen($counter_file, "r"))) die ("Cannot Open $counter_file."); // Read 20 characters from the file $counter = (int) fread($fp, 20); // Close the file fclose($fp); // Increment the counter $counter++; // Display the counter echo "You are visitor Number $counter."; // Open the file, in write mode $fp = fopen($counter_file, "w"); // Write the new value of counter to the file. fwrite($fp, $counter); // Close the text file. fclose($fp); ?> Den er fra http://www.juicystudio.com/tutorial/php/counter.asp, hvor den også er grundig forklart. Endret 29. mai 2004 av anderlin Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Noen som vil skrive en slik kode for meg....?JEg er ganske grønn på dette området, så jeg er særs takknemlig hvis noen vil hjelpe meg litt mer på dette her.... Prøv f.eks. med: <?php // counter file created by tk_downer <[email protected]> // path to counter.txt $counter_file = "./counter.txt"; // Open the file for reading if (!($fp = fopen($counter_file, "r"))) die ("Cannot Open $counter_file."); // Read 20 characters from the file $counter = (int) fread($fp, 20); // Close the file fclose($fp); // Increment the counter $counter++; // Display the counter echo "You are visitor Number $counter."; // Open the file, in write mode $fp = fopen($counter_file, "w"); // Write the new value of counter to the file. fwrite($fp, $counter); // Close the text file. fclose($fp); ?> Den er fra www.juicystudio.com, hvor den også er grundig forklart. Takk Skal se om jeg får til dette her da... Forklaringer og bruksanvisninger på engelsk er ikke min sterkeste side, men jeg prøver! igjen, takk! Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Jeg oppdaterte linken slik at den peker rett på forklaringen. Alt som skal gjøres, er egentlig bare dette: 1. Lag filen "counter.txt" i samme katalog som f.eks index.php 2. Skriv tallet "0" i den. 3. Lim inn koden over i index.php Da vil verdien i counter.txt øke hver gang index.php sendes fra webserveren. Endret 24. mai 2004 av anderlin Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ro ned kommentarene deres eller så kommer jeg med pisken og da blir det ikke spøk her. *skule ned evil blikk* Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg oppdaterte linken slik at den peker rett på forklaringen. Alt som skal gjøres, er egentlig bare dette: 1. Lag filen "counter.txt" i samme katalog som f.eks index.php 2. Skriv tallet "0" i den. 3. Lim inn koden over i index.php Da vil verdien i counter.txt øke hver gang index.php sendes fra webserveren. Ok, takk men det kommer sikkert noen litt "dumme" spm her nå... Når du sier samme katalog, mener du i samme mappe? Men indexen min heter index.html' Og lager jeg den counter.txt i dreamweaver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå