Gå til innhold

ATI logo - Kjøpt av Nvidia?

Anbefalte innlegg

ati hadde aldri hatt pengene til å kjøpe Nividia som er et MYE MYE MYYYYYYYYE større selskap..

Selv om jeg liker ATI best da :)

ATi har vært større enn NVidia i 10år++. Først med NVidia sin GF2/3/4/FX suksess har de begynt å ta igjen med tanke på markedsandeler og omsetning. Hvordan det står til akkurat nå har jeg ikke noen tall på, men jeg vet at ATi har fått større markedsandeler det siste året.

Så du er nok mildt sagt på jordet i din oppfatning av virkeligheten...

Må si meg uenig der, aner ikke hvor lenge Nvidia og ATi har vært på markedet men jeg liker Nvidia best uansett.! Muligens det er noen ganger ATI har vunnet de fleste benchmarkprogrammene, men Nvidia har også gjort det samme. Men etter min mening så er de LIKE jevngode begge to.

Nå er det bare å vente til at den storre testen kommer: NV 40 vs R420

- Må si meg uenig der, aner ikke hvor lenge Nvidia og ATi har vært på markedet men jeg liker Nvidia best uansett.!

Var jo faktiske markedsandeler det ble diskutert, og der ligger de nesten likt.

Personlige meninger og erfaringer hadde lite med dette å gjøre =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ati hadde aldri hatt pengene til å kjøpe Nividia som er et MYE MYE MYYYYYYYYE større selskap..

Selv om jeg liker ATI best da :)

ATi har vært større enn NVidia i 10år++. Først med NVidia sin GF2/3/4/FX suksess har de begynt å ta igjen med tanke på markedsandeler og omsetning. Hvordan det står til akkurat nå har jeg ikke noen tall på, men jeg vet at ATi har fått større markedsandeler det siste året.

Så du er nok mildt sagt på jordet i din oppfatning av virkeligheten...

Må si meg uenig der, aner ikke hvor lenge Nvidia og ATi har vært på markedet men jeg liker Nvidia best uansett.! Muligens det er noen ganger ATI har vunnet de fleste benchmarkprogrammene, men Nvidia har også gjort det samme. Men etter min mening så er de LIKE jevngode begge to.

Nå er det bare å vente til at den storre testen kommer: NV 40 vs R420

Størrelsen/omsetningen på ett firma har jo fint lite å gjøre med hastigheten på kortene og om du liker de best...

Enig :yes: Et firma kan være verd lite, men kan ha god kvalitet og andre ting..

Lenke til kommentar
Enig :yes:  Et firma kan være verd lite, men kan ha god kvalitet og andre ting..

Det var ikke det som ble diskutert... det var et tåpelig utsagn av en eller annen nVidia fantast som ble diskutert.

Hehe. Jeg har i allefall fått vite det jeg trengte å vite. Takker for all Info.

Lenke til kommentar
Dersom det tar like lang tid å lage ein test av NV40 vs R420 som det tar å teste det GF 6800 kortet så blir det kanskje aktuelt i 2005? :p

For håpe at det går litt fortere da. Det har vært mange tester rundt forbi som bare har spekulert på Info fra kortene men ikke den virkelige TESTEN.. Gleder meg :green:

Lenke til kommentar
For håpe at det går litt fortere da. Det har vært mange tester rundt forbi som bare har spekulert på Info fra kortene men ikke den virkelige TESTEN.. Gleder meg :green:

Hvis du mener at det er ingen tester som tester x800 og gf 6800 opp mot hverandre, så er det du jo helt på jordet... Er jo en haug med sider som har testet disse to kortene opp og ned og i mente.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du mener at det er ingen tester som tester x800 og gf 6800 opp mot hverandre, så er det du jo helt på jordet... Er jo en haug med sider som har testet disse to kortene opp og ned og i mente.

det er nøyaktig det jeg mener, at kortene testes mot hverandre.. men jeg venter heller på den "store stesten" som jeg kaller det da. :p Det er først med samme hardware og det.. da får vite hvilket som er best...

Lurer på når den testen kommer her på hardware :p

La oss holde oss til topic

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
De er nok noenlunde jevnstore og har noenlunde lik markedsandel... Du må huske på at ATi har vært med mye lengre enn nVidia også.

Nvidia ligger litt foran Ati når det gjelder markedsandel innenfor grafikkmarkedet.

_noenlunde_

Nvidia har 27%, ati har 24%. Og i slik sammenheng blir det EN DEL

Lenke til kommentar
Intel grafikk kort ? :ermm: mener du ikke CPU ?

Nei, grafikkortene fra Intel er markedsledende heh

De selger en haug med integrerte kort på hovedkort og mye på OEM markedet. Derfor er de markedsledende.

Dr3ad:

Det er relativt gammel statistikk og de er nok nærmere nå. 3% er uansett svært lite i et så skiftende marked.

Lenke til kommentar

Jeg syns dettte var en hjernedød diskusjon egentlig.. hvem bryr seg?

Det kan da vel faen være det samme hvem sin logo det er, for vi kan ikke endre på det uansett. og vi er bare fornøyd så lenge spillet går glatt...

er dere ikke enige?

Peace!

Lenke til kommentar
Jeg syns dettte var en hjernedød diskusjon egentlig.. hvem bryr seg?

Det kan da vel faen være det samme hvem sin logo det er, for vi kan ikke endre på det uansett. og vi er bare fornøyd så lenge spillet går glatt...

er dere ikke enige?

Peace!

Hvis du ikke har ha noe å diskutere så hvorfor svare? Hvorfor bry deg?

Du skriver negativt, men denne posten har gradvis gått lengre fra topic...

Lenke til kommentar
Intel grafikk kort ?  :ermm:  mener du ikke CPU ?

Nei, grafikkortene fra Intel er markedsledende heh

De selger en haug med integrerte kort på hovedkort og mye på OEM markedet. Derfor er de markedsledende.

Dr3ad:

Det er relativt gammel statistikk og de er nok nærmere nå. 3% er uansett svært lite i et så skiftende marked.

Aahhhh jaja.. self. jeg hadde jo en slik en i et gammelt mobo jeg hadde noen år siden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...