Gå til innhold

ATI logo - Kjøpt av Nvidia?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere om lurer litt på styrkeforholdet mellom ATI og NVIDIA, kan det være en idè å kikke på markedsverdien.

ATI: $ 3,716,375,520 (mer info)

NVIDIA: $ 3,475,019,200 (mer info)

Begge selskapene er som vi ser verdsatt til "brukbare" summer, med et lite overtak i favør ATI.

Markedsandelene for ATI og NVIDIA er også temmelige jevnbyrdige, med NVIDIA så vidt foran i 1. kvartal 2004. (les mer)

Lenke til kommentar
For dere om lurer litt på styrkeforholdet mellom ATI og NVIDIA, kan det være en idè å kikke på markedsverdien.

Begge selskapene er som vi ser verdsatt til "brukbare" summer, med et lite overtak i favør ATI.

Markedsandelene for ATI og NVIDIA er også temmelige jevnbyrdige, med NVIDIA så vidt foran i 1. kvartal 2004. (les mer)

Etter en stund når de nye grafikk kortene har kommet ut, så få vi sjekke hvordan de ligger ann. Håper på at Nvidia tar overtaket...;)

Lenke til kommentar

Etter en stund når de nye grafikk kortene har kommet ut, så få vi sjekke hvordan de ligger ann. Håper på at Nvidia tar overtaket...;)

enig...

har nvidia et slagord??

Lenke til kommentar

enig...

har nvidia et slagord??

The way it's meant to be played...?

Lenke til kommentar

Yo fanboy, ro ned. Jeg sitter selv med et Nvidia-kort her (gfx 4400ti) og jeg har kun hatt positive opplevelser med det, men det er ikke alltid smart å ta det første og beste, det kan gjerne lønne seg å vente på det neste. Eller noe i den duren. Jeg ser frem til HW.no's tester av kamphanene. Tror det blir uhyre jevnt.

Lenke til kommentar

Bare for å svare på topic..

Den logoen er laget av noen som så seg lei av at nvidias logo dukket opp når man startet UT2k3.

Det finnes et utall av forskjellige versjoner man kan bruke, og her er en liste over noen:

ATI, AMD eller 3dfx

2x 3dfx, AMD, BitBoyz, Blank, elsa, gnd?, matrox, nvidiot, P4, Parhelia, PowerVR, Radeon, 3dfxSpirit, Viking, Xabre + noen fler

Last ned den patchen du vil bruke, og pakk ut til Ut2k3dir\Textures

Litt usikker på om man kan bruke de samme til UT2k4...

Lenke til kommentar
Yo fanboy, ro ned. Jeg sitter selv med et Nvidia-kort her (gfx 4400ti) og jeg har kun hatt positive opplevelser med det, men det er ikke alltid smart å ta det første og beste, det kan gjerne lønne seg å vente på det neste. Eller noe i den duren. Jeg ser frem til HW.no's tester av kamphanene. Tror det blir uhyre jevnt.

Jeg er helt enig med deg :yes::yes::yes::green: (kan ikke svikte Nvidia) Hvis jeg ikke husker feil så skulle ATI kortene koste en 1000-lapp mer?

Lenke til kommentar

ati hadde aldri hatt pengene til å kjøpe Nividia som er et MYE MYE MYYYYYYYYE større selskap..

Selv om jeg liker ATI best da :)

ATi har vært større enn NVidia i 10år++. Først med NVidia sin GF2/3/4/FX suksess har de begynt å ta igjen med tanke på markedsandeler og omsetning. Hvordan det står til akkurat nå har jeg ikke noen tall på, men jeg vet at ATi har fått større markedsandeler det siste året.

Så du er nok mildt sagt på jordet i din oppfatning av virkeligheten...

Må si meg uenig der, aner ikke hvor lenge Nvidia og ATi har vært på markedet men jeg liker Nvidia best uansett.! Muligens det er noen ganger ATI har vunnet de fleste benchmarkprogrammene, men Nvidia har også gjort det samme. Men etter min mening så er de LIKE jevngode begge to.

Nå er det bare å vente til at den storre testen kommer: NV 40 vs R420

Størrelsen/omsetningen på ett firma har jo fint lite å gjøre med hastigheten på kortene og om du liker de best...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...