Gå til innhold

ATI logo - Kjøpt av Nvidia?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av nysgjerrighet, Hva får deg til å tro at det er nvidia som har kjøpt ATi og ikke omvendt ? Jeg mener da å ha sett nvidia først ute, men lurer på om kanskje det bare er et slagord for enkelte spill rett og slett.

Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Hei.

Tror nok heller dette er et manipulert bilde, eller at bildet er av en redigert versjon av logoen, enn at ATi har "kjøpt" rettigheter til noe.

"The way it's meant to be played" er et logoprogram for spillutviklere, der de får support og hjelp til å utnytte nye grafikkort/implementere avanserte effekter i sine spill mot at nVidia får sin logo på spillboksen og i spillet.

Hjelpen kan også gå på driveroptimaliseringer, tilgang til testkort etc.

ATi har sitt eget program kalt "Get in the game", så denne logoen har nok ikke noen offisiell tilknytning til noen av disse programmene.

(Og på grunn av mangel på bedre uttryk bøt jeg vel påpeke at "program" ikke har noe med programvare/software å gjøre.)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Av nysgjerrighet, Hva får deg til å tro at det er nvidia som har kjøpt ATi og ikke omvendt ? Jeg mener da å ha sett nvidia først ute, men lurer på om kanskje det bare er et slagord for enkelte spill rett og slett.

nå har jeg aldri sett det ATI logoen i den sammenhengen med det slagordet før, men NVIDIA har brukt det en stund, det er sånn standard popup på starten av mange spill for tiden...

Lenke til kommentar

ati hadde aldri hatt pengene til å kjøpe Nividia som er et MYE MYE MYYYYYYYYE større selskap..

Selv om jeg liker ATI best da :)

Lenke til kommentar
ati hadde aldri hatt pengene til å kjøpe Nividia som er et MYE MYE MYYYYYYYYE større selskap..

De er nok noenlunde jevnstore og har noenlunde lik markedsandel... Du må huske på at ATi har vært med mye lengre enn nVidia også.

Lenke til kommentar

ATi har vært større enn NVidia i 10år++. Først med NVidia sin GF2/3/4/FX suksess har de begynt å ta igjen med tanke på markedsandeler og omsetning. Hvordan det står til akkurat nå har jeg ikke noen tall på, men jeg vet at ATi har fått større markedsandeler det siste året.

Så du er nok mildt sagt på jordet i din oppfatning av virkeligheten...

Lenke til kommentar

ATi har vært større enn NVidia i 10år++. Først med NVidia sin GF2/3/4/FX suksess har de begynt å ta igjen med tanke på markedsandeler og omsetning. Hvordan det står til akkurat nå har jeg ikke noen tall på, men jeg vet at ATi har fått større markedsandeler det siste året.

Så du er nok mildt sagt på jordet i din oppfatning av virkeligheten...

Må si meg uenig der, aner ikke hvor lenge Nvidia og ATi har vært på markedet men jeg liker Nvidia best uansett.! Muligens det er noen ganger ATI har vunnet de fleste benchmarkprogrammene, men Nvidia har også gjort det samme. Men etter min mening så er de LIKE jevngode begge to.

Nå er det bare å vente til at den storre testen kommer: NV 40 vs R420

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...