Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam, hvilken straff kan jeg vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette? :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Håper du mister nett og at barnevernet blir koblet inn. Kanskje hjemmesiden din også blir tatt ned.

 

Lurer på når folk skal begynne å tenke før de gjør noe så dumt.

Synes du kan bare holde godt kjeft...

 

Alle gjør feil, inkludert deg! :mad:

Lenke til kommentar
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette?  :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Så henger de deg... :mad:

Lenke til kommentar

Først å fremst har du, 15åringen, sent beklagelse til disse 20k mail adressene... BRA GJORT :thumbup:

 

Det andre er at du må være forsiktig og ikke prøv igjen.

Ingenting kommer til å skjer denne gang.

Kanskje du kan forventer deg inkalling til politiet og etter forklaringen din kan du får en bot til 3000kr. :hrm:

 

:wee: bare ikke gjør det igjen :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette?  :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Så henger de deg... :mad:

Hva skal det bety? Hvorfor skal noen henge meg?

Lenke til kommentar
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette?  :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Så henger de deg... :mad:

Hva skal det bety? Hvorfor skal noen henge meg?

Spam er jævlig irriterende.....

Lenke til kommentar
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette?  :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Så henger de deg... :mad:

Hva skal det bety? Hvorfor skal noen henge meg?

Jeg synes at det er en personlig fornærmelse å uttryke slik motbydelig meninger... :thumbdown:

 

Alt fra: Håper du dør, blir skutt, blir hengt, blir banket... :angry:

 

Du kan uttryke dine misnøye med andre penere ord, uten å forbanne andre spesifike personer...... :yes:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette?  :ermm:

håper de henger deg, sånne som deg gjør min dag mye vanskeligere! :thumbdown:

Så henger de deg... :mad:

Hva skal det bety? Hvorfor skal noen henge meg?

Jeg synes personlig at det er personlig fornærmelse å uttryke slik motbydelig meninger... :thumbdown:

 

Alt fra: Håper du dør, blir skutt, blir hengt, blir banket... :angry:

 

Du kan uttryke dine misnøye med andre penere ord, uten å forbanne andre spesifike personer...... :yes:

Ja, jeg er forsåvidt enig med deg i det, du har nok rett, men det er også en måte å uttrykke hvor mye man er imot spam.

 

Neste gang skal jeg formulere meg på en annen måte. ;)

 

Edit:

 

<offtopic>

 

Må bare spytte inn at den aktuelle siden du har spamma om er genial

har skaffa mye bra derfra ;)

 

</offtopic>

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

hva slags program er det som leter opp 20.000 emailadresser?

 

jeg synes det nesten er direkte utroverdig at du gir uttrykk for å være såpass blåøyd og naiv men likevel være "lur" nok til å bruke spam-email-verktøy for å lete opp emailadresser og deretter lage et program for å sende email til alle disse adressene.

 

Å ha kunnskap nok til dette men samtidig ikke ane at folk vil ta dette for spam virker som sagt utroverdig.

 

mine 2 øre.

Lenke til kommentar

Håper du får en rettferdig straff for dette. Det vil hverken si dødstraff slik mange foreslår her eller frikjennelse.

 

Min rettferdighetssans sier meg at en straff alltid skal være mildere enn de påkjenningene du har påført ofrene. I gjennomsnitt tipper jeg ofrene har brukt 30 sekunder på å skumlse tittel, selve meldingen og slette den. 30 sekunder ganger 20.000 mail blir 10.000 minutter, eller ca 167 timer. Om du blir dømt vil min rettferdighetssans ha gitt deg 100 timers samfunnstjeneste. Regn 7,5 timer per dag så blir det ca 3 uker mandag-fredag.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkuratt så særlig storsinnet mot de irriterende spam senderene, men det er jo idiotene som går på tullet som finansierer det hele. Hvis alle lot spam være spam og sende det ditt det skal - i papirkurven, ville vi ikke hatt dette problemet.

 

Uansett, det er bra at noen forstår og angrer spam-fortiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...