Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam, hvilken straff kan jeg vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan fikk du tak i 20.000 emailadresser uten "å ha noen føling" med hva spam vil si og hvilke regueleringer som gjelder rundt spam og hvordan folk reagerer på spam?

Har egentlig aldri hørt noe om at utsending av mail ikke er lov, men har fått gjennomgå nå, så har vel fått det klistra til hjernen for resten av livet tror jeg...

Lenke til kommentar

Tviler på du får noe straff i rettslig forstand. Politiet ignorerer tradisjonellt slike saker fullstendig. Firmaet jeg jobber i har forsøkt å forfølge spammere uten hell (virkelige spammere, ikke sånne som deg). Derimot tipper jeg internettleverandøren din vil måtte gjøre noe når Forbrukerrådet evt. konfronterer dem med saken. Vil tro at worst-case scenario er at du mister internettkontoen din... Dessverre...

 

Liker "jeg har gjort noe galt"-holdningen din. Tipper den redder deg :)

Lenke til kommentar

 

On MMS-uploader.com you can upload your own images from your computer and get them on your mobile for free! You can also make your own text background with your own text and different colours, fonts and backgrounds!

 

Don’t believe it? Here are some images you can download with your mobile for free. Just go to the address to the right of the image you want with your mobile.

 

Noen bakgrunner for mobiler her

 

/* link fjernet av simenss */ – The best place for free MMS

Så så....Det holdt med link. Ikke lov til å reklamere her heller vet du *tsk tsk*

Det var bare en kopi av mailen... Rediger GJERNE bort den linken!

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Tviler på du får noe straff i rettslig forstand. Politiet ignorerer tradisjonellt slike saker fullstendig. Firmaet jeg jobber i har forsøkt å forfølge spammere uten hell (virkelige spammere, ikke sånne som deg). Derimot tipper jeg internettleverandøren din vil måtte gjøre noe når Forbrukerrådet evt. konfronterer dem med saken. Vil tro at worst-case scenario er at du mister internettkontoen din... Dessverre...

 

Liker "jeg har gjort noe galt"-holdningen din. Tipper den redder deg :)

Hadde aldri trodd jeg skulle følt meg så skyldig av noe som ble skrevet i et forum, men men... :(

 

Men det er ikke mitt abonemang heller. Det er jo registrert på pappa eller mamma... Men det har vel ikke noe å si.. Får vel skaffe meg en ny hobby.. Fiske eller noe..

 

Sorry for det med spammen, til de som fikk det + de som har lyst til å drepe meg akkurat nå...

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Postloven sider dette:

 

§ 24. Straffansvar

 

       Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelsene i § 4, § 6 og § 7 eller forskrifter gitt med hjemmel i disse, eller medvirker hertil, straffes med bøter eller med fengsel i inntil tre måneder, dersom forholdet ikke går inn under noen strengere straffebestemmelse. Det samme gjelder for den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelsene i § 13. Overtredelse av denne lovs § 4, § 6 og § 7 påtales ikke av det offentlige uten begjæring fra departementet.

 

Men du er jo 15. Så det blir nok ikke 3 måneders fengsel på deg ;) Er ikke sikker på om det er postloven dette går under uansett... Men hva annet kan det være?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Hold it! hehe... Her fant jeg noe interessant. Det viser seg at 15 år faktisk er på linje som voksen! Det er 14 år du må være for å være "barn"

 

Beste opplysende side hittill

 

Ungdom mellom 15 og 17

Forsøket med ungdomskontrakter er speislelt ment for ungdom mellom 15 og 17 år som ennå ikke har kommet inn i et fast kriminalitetsmønster. Ungdomskontrakten krever et tett samarbeid mellom kommunale etater og politi, og skal inneholde tiltak som igangsettes fort, og som bidrar til endret atferd. Miljøet rundt de unge - foreldre og andre viktige støttepersoner må også bidra.

 

Så det ser ut som om det kan bli en liten sak av dette her.... Det er jo tydelig at det ikke er lov til å sende ut spam. Det er jo bevist av tidligere linker: Men du hadde jo ingen reklame så vidt jeg så på siden din... Riktig? Da har du jo ikke gjort dette for å tjene penger.Vet ikke hva som kommer til å skje for å være ærlig. :ermm:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Nei noen rettslig straff tror jeg nok ikke det blir i dette tilfellet. I verste fall kan det nok bare ende med at ISP'en din sier opp kunderforholdet dersom du har brutt noen av deres regler og ISP'en i tillegg har fått mange klager på deg fra de som ble spammet.

Lenke til kommentar
Simenss: Har du ikke fått spam selv og irritert deg over det?

Som noen skrev tidligere i denne tråden: "Det er det å tenke før man gjør en handlig"... Tenkte ikke så lenge denne gangen, og det gikk som det gikk... Får bare håpe jeg slipper med livstid...

Lenke til kommentar

LOL, Dette er nok det dummeste du har gjort og jeg har har hørt om. Greit nok at du vil reklamere for din hjemmeside, men at du spammer 20 000 folk, det er å gå litt over grensa!!

 

Du er nokså heldig, tror ikke du får noe særlig straff. Begynn med lovlig reklamasjon eller finn enn annen hobby.!!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...