Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spam, hvilken straff kan jeg vente?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort den store feilen å sende ut en såkalt "spam-mail" til ca. 20.000 personer. Jeg var så dum og ikke sjekket ut lover osv. før jeg gjorde dette. Noen har nå reagert, og sier at de vil melde saken til Forbrukerrådet. Er 15 år, så hvilken straff kan jeg vente for dette? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mine erfaringer angående spam så håper jeg du får dødsstraff, men det er sikkert for mye å håpe på :evil:

Ettersom du er 15 år og det kun er gjort en gang så tror jeg nok at du ikke vil få noen særlig form for dom. Ihvertfall ikke fra myndighetene. Derimot så kan det være at nettleverandøren kan reagere.

Nå vet ikke jeg hva slags mail du sendte ut eller hva den inneholdt, men forbrukerrådet hørtes litt merkelig ut i mine ører. med mindre du har mottatt penger for en tjeneste som du ikke ha gitt, eller varer som du ikke har levert så tro jeg ikke du ha noe å frykte. Tross alt.....norge er kjent for å verne godt om sine kriminelle ;)

Lenke til kommentar

Jeg personlig, håper du får en straff, spam er noe av det værste jeg vet om. :thumbdown:

Samtidig så vet jeg at en bekjent av meg hadde et virus som sendte ut x antall tusen spam-mailer. De fikk ikke lov til å ha internett hos telenor mer ihvertfall. De kunne sende inn en klage, slik at de kunne få den vurdert på nytt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Vi vil ha link ;)

edit: Der var den ja... I profilen din :green:

...og kopi av emailen :)

Do you want free MMS and backgrounds to your mobile?

On MMS-uploader.com you can upload your own images from your computer and get them on your mobile for free! You can also make your own text background with your own text and different colours, fonts and backgrounds!

Don’t believe it? Here are some images you can download with your mobile for free. Just go to the address to the right of the image you want with your mobile.

Noen bakgrunner for mobiler her

/* link fjernet av simenss */ – The best place for free MMS

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Hmmm.... Fant noe stoff HER

Når det gjelder lovgivningen er det per i dag forbudt i næringsvirksomhet å sende ut e-post og sms-meldinger med markedsføring til forbrukere uten at disse på forhånd har gitt sitt samtykke

Du går vel ikke som "næringsvirksomhet" men jeg er ikke sikker.... Skal sjekke litt til.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Skamme seg burde du gjøre for å ha sent ut spam :mad:

Spam er noe av det værste som finnes og det må du slutte med en gang, ekke sikker på at det er noen særlig god reklame for websiden din heller. Får jeg noe sånt noe mottat på min innboks er det siste jeg gjør er å sjekke ut siden.

Men håper du har lært og at dette var siste gangen du gjør noe sånt :hmm: ?

Lenke til kommentar

Å herregud og dum du er.. omg. det er ikke det du gjør og så ung du er.. visst jeg hadde vagt hadde jeg valgt -fengsel-livstid- men såpass heldig er jeg vel ikke.... gjør det en gang til og jeg skal finne hvem du er og ..... ja......! ! !

Lenke til kommentar

On MMS-uploader.com you can upload your own images from your computer and get them on your mobile for free! You can also make your own text background with your own text and different colours, fonts and backgrounds!

Don’t believe it? Here are some images you can download with your mobile for free. Just go to the address to the right of the image you want with your mobile.

Noen bakgrunner for mobiler her

www.MMS-uploader.com – The best place for free MMS

Så så....Det holdt med link. Ikke lov til å reklamere her heller vet du *tsk tsk*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...