Gå til innhold

Oppgradere prosessor


ruten

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett par år gammelt hovedkort som kjører en P4 1,7 GHz. Jeg lurer nå på om jeg skal oppgradere til en raskere prosessor, men aner ikke hvilken jeg kan bruke til dette hovedkortet. Kortet jeg har er et ASUS P4B266

 

Kan jeg bruke de nyeste prosessorene til dette kortet? Kan jeg gå så høyt opp som 3,2 GHz? :wow:

 

-Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har ett par år gammelt hovedkort som kjører en P4 1,7 GHz. Jeg lurer nå på om jeg skal oppgradere til en raskere prosessor, men aner ikke hvilken jeg kan bruke til dette hovedkortet. Kortet jeg har er et ASUS P4B266

 

Kan jeg bruke de nyeste prosessorene til dette kortet? Kan jeg gå så høyt opp som 3,2 GHz? :wow:

 

-Rune

du kan bruke opp til 2.4 GHZ cpu Noorthwood. Maks 400FSB

 

"Socket 478 for FC-PGA2 Pentium® 4 (Willamette/Northwood) 1.4GHz to 2.4GHz+"

Link til ASUS P4B266

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Jeg vil anta at hovedkortet ditt støtter samtlige socket 478 prosessorer med en FSB på 400 MHz. Den raskeste Pentium 4 prosessoren med 400 MHz FSB er på 2,6 GHz. Link til prisguiden.

Hmm, jeg er ikke så sikker på det. det står maks 2.4GHz og hvis du kjøper en raskere kan det hende at HK ikke godtar den.. du taper jo bare 200Mhz ved å kjøpe en 2.4 enn 2.6Ghz.

Lenke til kommentar

CorVette:

 

2,4 GHz var sannsynligvis den raskeste prosessoren som var tilgjengelig da hovedkortet ble lansert. Legg også merke til + bak 2,4+ GHz som jeg tolker som at hovedkortet også vil støtte prosessorer med høyere frekvens som lanseres etter at hovedkortet. På et Asus P4C800-E stør det foreksempel 3,2+ GHz under prosessorstøtten. Den støtter likevel en 3,4 GHz prosessor i den samme serien.

Lenke til kommentar
CorVette:

 

2,4 GHz var sannsynligvis den raskeste prosessoren som var tilgjengelig da hovedkortet ble lansert. Legg også merke til + bak 2,4+ GHz som jeg tolker som at hovedkortet også vil støtte prosessorer med høyere frekvens som lanseres etter at hovedkortet. På et Asus P4C800-E stør det foreksempel 3,2+ GHz under prosessorstøtten. Den støtter likevel en 3,4 GHz prosessor i den samme serien.

Kan muligens stemme det...

 

Jeg ville ha hørt meg om rundt forbi her på forumet for å være på den sikre siden... Du sparer kanskje rundt en 100-lapp ved å kjøpe en 2,4... enn 2.6

Lenke til kommentar

Asus P4B266 støtter jo uoffisielt 133MHz FSB da.

På min så kjørte jeg FSB på 150MHz.

 

Om du har PC2700 ram så fungerer det fint å kjøre en P4B på den (de med 533MHz FSB)

 

I mitt tilfelle så klarte PC2100 rammen min å kjøre når jeg overklokket.

 

Så du kan kjøpe deg en P4B cpu om du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...