Sinna87 Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har et eksternt 56k modem som jeg ikke får til og kjøre i høyere hastighet en 28.6k Neon som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Det er en god del mennesker som sliter med akkurat dette... Hadde et integrert modem i en Dell Inspiron 4000, og prøvde de drivere som var å oppdrive... Fikk aldri mer enn 30k. Installerte så Windows 2000, og med default-drivere var hastigheten konstant på 50,6. så til mulig løsning: sjekk siden under her... http://www.56k.com/ Lenke til kommentar
druid Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 av og til er det telefon linja (dårlige skjøter, plugger, støy, ISP, etc. etc) det er veldig få so klarer fullt ut av 56k modem, men rundt 49-53k burde vøre og forvente Lenke til kommentar
Sinna87 Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 jeg skjønte ikke så mye av den siden jeg fikk av deg, jeg bruker også 2k men jeg bruker driveren som fulgte med modemen den er helt ny dere kan se her:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=19051&t=148&l=2&AvdID=1&CatID=12&GrpID=2&s=pl Lenke til kommentar
druid Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 har du prøvd å dra ut alle telefonene i huset? Jeg tuller ikke, det hjelper litt, men selvsagt hvis det utgjør en revolusjon i hastighet, så er det kanskje (en av) telefonen(ene) som lager tull... Lenke til kommentar
Sinna87 Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 ja.. det gikk ikke fortere men jeg når jeg installerer en driver på cd ene går modemet på 38.6k og så hvis jeg instalerer en driver så jeg har lastet ned går linja på 40.0k tuller ikke.... Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-10 20:59, Sinna87 skrev:ja.. det gikk ikke fortere men jeg når jeg installerer en driver på cd ene går modemet på 38.6k og så hvis jeg instalerer en driver så jeg har lastet ned går linja på 40.0k tuller ikke.... Fortell i det minste hvilket modem du har... Det er 1000-vis at feilkilder med analoge modem. Som regel hemmes hastigheten av dårlige drivere til modemet, feil driver til modemet, feil innstillinger på modem, dårlig kobberkvalitet osv osv . Som regel vil det hjelpe å installere nye drivere, rette opp i endel innstillinger og eventuelt få telenor til å støysjekke linja. Det kan også være at modemet kobler opp med en litt eldre protokoll som heter K56Flex, denne er noe ustabil. Du burde brukestandard/protokoll som heter V90. I de fleste tilfellene er det mulig å tvinge modemet over fra K56Flex til V90 ved bruk av såkalte Init-strenger. Dette er en kombinasjon av bokstaver og tall som forteller modemet hvordan det skal oppføre seg ved oppkobling, ved sending av data og ved mottak av data. Ett av problemene med init- strenger er at de ofte er spesiallaget til det spesielle modemet, og dermed må man søke etter rett init-streng. En siste ting kan kort og greit være at du har satt modemet ditt til å koble til med for stor hastighet. Dette vil forvirre modemet, og modemet vil dermed forhandle om en mye lavere hastighet. [ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-12 12:02 ] Lenke til kommentar
Sinna87 Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Jeg har en:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=19051&t=148&l=2&AvdID=1&CatID=12&GrpID=2&s=pl sønn... Lenke til kommentar
Kaboom Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Legg modemet inn som standard 56 000 bps V90 modem. (Bare bruk driveren som følger med windows) Hadde ca. samme problem. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Så vidt jeg vet så støtter i allefall ikke telenor høyere modem hastighet enn 33,3 kbit fordi at de vil at folk skal kjøpe ISDN. drep meg hvis det ikke stemmer Lenke til kommentar
Sinna87 Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 oki skal prøve det, men jeg bruker Start.no til oppkobling... når jeg kobler meg opp så står det at jeg er koblett opp som 38.6.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå