Zipp0 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Jeg fikk lyst til og bygge meg et kabinett. Jeg har vannkjøling, så jeg kom med den ideen at jeg kanskje skulle bygge rammen av kobber rør.. det ja da lurer på er: Får jeg bedre kjøleeffekt av dette?? PS: plater av aluminium Edit: tror jeg skal ha plater av alu, ikke plaster (leif) Endret 24. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Rør av kobber høres for mykt ut til "bærende" konstruksjon/ramme. Får aluplatene den største delen av denne funksjonen kan det jo gå. Ville nok brukt vinkelprofiler i hjørnene for å stive det opp. Har rørene god kontakt med platene vil det jo ha en viss kjølende effekt. Kanskje du da klarer deg med en mindre radiator enn ellers. Plaster av alu Det var en stilig leif Endret 24. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Blir iallefal tungt da Endret 24. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvis du lager selve rammen av alu, og dekker til med kobberrør hadde det jo kanskje godt. Du ville nok fått en heftig vekt på detta. Bedre kjøleeffekt, dersom hele dekslet er laget av en sammenhengende kobberlengde, slik at du da kan lede vannet igjennom denne. Da slipper du i hvert fall radiator Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Tror det er best å bare fortsette med radiator, det er trossalt det mest effektive, og veier mindre en ett halvt kabinett i kobber. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Det er ikke snakk om og fjerne radiatoren, dette skal kunne være en ekstra ting Og jeg vet at det kommer til og bli tungt, men setter da bare hjul på det Ja, jeg er flink til og ordne med leifer Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Er litt usikker på hva jeg skal mene. Kanskje det hjelper om du slenger med en tegning, eller noe sånn... Hvis du har kommet så langt i planleggingen, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå