Vesel Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvordan blir det å kjøre dual DDR når FSB er overklokket? Jeg kjører nå på 184Mhz FSB på 1 Corsair 512Mb brikke 333Mhz@368Mhz. Slik jeg har forstått det, så dobbler Dual-DDR effektiv minnefrekvens ved å kjøre 2 som 1, altså 666Mhz på standard 333fsb. Hva skjer når du klokker med 2 identiske RAM-brikker? 736Mhz? Blir dette tyngre å dra for RAMen, eller lettere? Varmere eller kaldere? Takk takk. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 neida det funger ikke sånn, setter du inn en brikke til så går den også på 368mhz dual cahnnel klarer dobbelt så mye data som single channel, det går ikke raskere bare mer av gangen, om du forstår Lenke til kommentar
Vesel Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 OK, takker. Mye å hente i ytelse da? Lurer på om det er verd tusenlappen Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 det er delte menginer her på forumet, sikkert fordi det er så mye forskjellig Hw å velge i, men 1-3% tipper jeg men 1gb ram er noe de fleste bør skaffe seg nå, flere å flere spill liker det Lenke til kommentar
Ash Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har du f.eks et nForce 2 basert hovedkort (gjelder egentlig alle Athlon XP hovedkort med dual channel, samme om det er nForce eller VIA eller.no) vil ikke ytelsesøkningen i seg selv være verdt mye. Har du derimot et Intel basert hovedkort vil det være merkbar forskjell med 2 minnebrikker (i dual channel). Samme hva så hjelper det ihvertfall med 1Gb kontra 512Mb minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå