Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og telenor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om man kan benytte egen trådløs router for telenor ADSL. Selvfølgelig leverer de med den treigeste routeren de kan finne. De leverer med 11b, jeg vil helst ha 11g med superG ytelse (D-link). Dessuten har jeg lyst til å bruke en PC som NAT router ut til internett i steder for routeren, sånn at jeg kan sette opp webserver. Noen som har noen erfaringer dette?

EDIT; skriveleif

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på om man kan benytte egen trådløs router for telenor ADSL. Selvfølgelig leverer de med den treigeste routeren de kan finne. De leverer med 11b, jeg vil helst ha 11g med superG ytelse (D-link). Dessuten har jeg lyst til å bruke en PC som NAT router ut til internett i steder for routeren, sånn at jeg kan sette opp webserver. Noen som har noen erfaringer dette?

EDIT; skriveleif

Er jo bare å bruke WLAN routeren din som en switch, og sette opp en pcboks som router inet til WLAN (switch/router)..

Men webserver kan du sette opp innenfor en annen router også, den pcen du skal ha webserver på må ikke nødvendigvis stå ut mot internett..

Google litt på : "Port Forwarding + NAT"

Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med telenor. De sier at jeg kan bruke den trådløse routern jeg vil, for alle må bruke ADSL-modem uansett. (trodde man kunne bruke router rett til sentralen jeg).

Angående webserver så var det greit så lenge den ikke ble brukt til kommersielle formål. Vet ikke hvor strenge de er på det der, og hobbyvirksomhet burde da ikke komme under det, men uansett så er jeg fornøyd med svarene.

Lenke til kommentar
Jeg tok kontakt med telenor. De sier at jeg kan bruke den trådløse routern jeg vil, for alle må bruke ADSL-modem uansett. (trodde man kunne bruke router rett til sentralen jeg).

Angående webserver så var det greit så lenge den ikke ble brukt til kommersielle formål. Vet ikke hvor strenge de er på det der, og hobbyvirksomhet burde da ikke komme under det, men uansett så er jeg fornøyd med svarene.

Telenor må "ringes opp" via PPPOE.

Selv med BC som ikke må ringes opp trenges det et DSL-modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...