Gå til innhold

skjermen min, skadelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en crt skjerm har en del stråling fra dette men er dette en lcd skjerm er den ikke skadelig

en crt skjerm kan virke slik siden den stråler

1. du kan risikere å bli nærsynt \ langsynt kommer ann på hva du er fra før i ditt tillfelle kan du få tilnærmet perfekt syn

2. du skader hud

3 du kan risikere å bli flintskallet. tro det eller ei.

men skjermer i seg selv er ikke skadelig for noe annet helse messig en dette jeg har selv sitti bak crt skjerm i uhm 12 år og har forsatt hår på hodet og like nærsynt som før faktisk litt værre men dette har stabilisert seg.

huden derimot ikke noe mer merkverdig en det som er normalt på brus og godte syke ungdom .. ;) (noen kviser her og der)

Lenke til kommentar

60 Hz er lavt, prøv å få den opp til 85 Hz. Nærsynt og flimrete skjerm kan gi hodepine, men det ødelegger ikke synet. Kan jo anbefale deg å kjøpe briller som du bruker når du sitter ved PC'n koster ingenting for no billig med plastlinser.

Lenke til kommentar

Du burde kanskje sette opp frekvensen litt (hz). Du bør helst ha den over 70hz men gjerne høyere også. Vil tro de fleste nyere 19" crt støtter over 80hz på den oppløsningen...

Vet ikke om det har så stor innvirkning på synet ditt, men øynene (og hodet) blir fortere trøtte dersom skjermen "flimrer". Grensen for om vi mennesker oppfatter "flimring" ligger rundt 70hz.

Lenke til kommentar
Man blir vant til det, 60 hz skader mer enn 80 hz...

Hmmm, klarer du å få den opp i 100 hz?

Nei 85 er maks med 1024x768, men jeg kann sette den høyere,men det støtter ikke skjermen, og jeg vet ikke om det er så lurt...

pass på hvis ikke skjemen talker høy hertz gjør du vondt verre bildet blir helt sykt man blir kvalm av å se på det og man kan ødlegge skjemen

Lenke til kommentar
Man blir vant til det, 60 hz skader mer enn 80 hz...

Hmmm, klarer du å få den opp i 100 hz?

Nei 85 er maks med 1024x768, men jeg kann sette den høyere,men det støtter ikke skjermen, og jeg vet ikke om det er så lurt...

pass på hvis ikke skjemen talker høy hertz gjør du vondt verre bildet blir helt sykt man blir kvalm av å se på det og man kan ødlegge skjemen

Har kjørt 85 nå de siste 10 mnuttene, og begynner å venne meg til det..

En ting. Når jeg satt opp til 85 hertz, virket det som jeg gikk fra 1024x768 til 1152x864, for ikonene ble mindre, og jeg har en svart kant rundt hele skjermen(som man får vis man setter skjermen opp i opløsning).

Vis jeg ebstemmer meg for å ha 85 hertz nå, så må jeg vel til å justere manuelt tenker jeg, for å få vekk kantene. :)

Lenke til kommentar
60 hz er noe lite.

Om det er direkte skadelig er eg usikker på, men du vil normalt få hodepine

og bli sliten av å se på en såpass urolig skjerm.

Man bør iallfall ha 85 hz om man sitter veldig mye foran en CRT.

lyset er ikke på mer en 50 hz får du vondt i hode av dette.. :p ?

Lenke til kommentar
60 hz er noe lite.

Er mange som sier at de får hodepine av og se på skjerm med for lav hz, er nok noe med øya som ser. Jeg selv har alltid kjørt 60hz(dog har jeg de 2 siste åra hatt LCD da) og ikke hatt noen problem med det, selv om jeg har sitti mange timer i strekk.

Lenke til kommentar
60 hz er noe lite.

Er mange som sier at de får hodepine av og se på skjerm med for lav hz, er nok noe med øya som ser. Jeg selv har alltid kjørt 60hz(dog har jeg de 2 siste åra hatt LCD da) og ikke hatt noen problem med det, selv om jeg har sitti mange timer i strekk.

Nei nå orker jeg ikke mer, jeg har hatt 85 hertz de siste 20 min, og nå føler jeg meg litt "rusa" :green:

Nå skall jeg tilbake til 60 hertz!! :)

Lenke til kommentar
60 hz er noe lite.

Nei nå orker jeg ikke mer, jeg har hatt 85 hertz de siste 20 min, og nå føler jeg meg litt "rusa" :green:

Nå skall jeg tilbake til 60 hertz!! :)

au, nå er det vont å komme tilbake til 60 hertz, se hva dere har satt i stand.. :cry:

tror jge holder meg til 85 alike vel jeg.. :thumbup:

Lenke til kommentar
60 hz er noe lite.

Ja, hvis lyset hadde gått totalt av og på 50 ganger i sekundet, så skal jeg love deg at du hadde fått vondt i hodet. Glødetråden i lyspæra rekker ikke å dø ut i løpet av den lille stunda den ikke får spenning.

Lenke til kommentar
du kan jo prøve 75 hertz...ikke alle skjermner liker max hertz...spes hvis de er litt gamle

Skjermen er 2 år gammel, men du hadde rett, når jeg jekket ned til 75 hertz ble skejermen "normal" igjenn, dvs ingen svarte kanter. takk :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...