Gå til innhold

installere linux

Anbefalte innlegg

Heisann... Jeg har tenkt til å installere Linux på en gammel maskin jeg har. Men problemet er at jeg ikke har driverne til skjermkortet, tastaturet, musa osv. Har hørt at Linux er rimelig snill, det vil si du slipper å installere drivere? (kanskje ikke på alle linux distroene...). Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann... Jeg har tenkt til å installere Linux på en gammel maskin jeg har. Men problemet er at jeg ikke har driverne til skjermkortet, tastaturet, musa osv. Har hørt at Linux er rimelig snill, det vil si du slipper å installere drivere? (kanskje ikke på alle linux distroene...). Er dette riktig?

for meg har linux vært snill med systemet mitt med alle distroene, eneste nvidia skjermkortet jeg har installert driver til, men det trengs ikke vis man ikke skal kjøre spill eller annen tung grafikk.

Forresten, KULT nick :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, Linux legger som regel inn alle driverene du trenger om du ikke har sær hardware. Nyere NVIDIA kort og ATi kort trenger drivere om du vil ha 3D-aksellerasjon, men Linux legger inn helt greie standard-drivere som kan kjøre høye oppløsningen og bra oppdateringsfrekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...