WonderBjarne Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Heisann... Jeg har tenkt til å installere Linux på en gammel maskin jeg har. Men problemet er at jeg ikke har driverne til skjermkortet, tastaturet, musa osv. Har hørt at Linux er rimelig snill, det vil si du slipper å installere drivere? (kanskje ikke på alle linux distroene...). Er dette riktig? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det finnes generiske drivere for det meste av "vanlige" komponenter. Er nok ikke noe problem å få ting til a fungere Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 ok....ja men da ser det jo ut som det ordner seg da... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvilken distro hadde du planlagt å installere ? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Heisann... Jeg har tenkt til å installere Linux på en gammel maskin jeg har. Men problemet er at jeg ikke har driverne til skjermkortet, tastaturet, musa osv. Har hørt at Linux er rimelig snill, det vil si du slipper å installere drivere? (kanskje ikke på alle linux distroene...). Er dette riktig? for meg har linux vært snill med systemet mitt med alle distroene, eneste nvidia skjermkortet jeg har installert driver til, men det trengs ikke vis man ikke skal kjøre spill eller annen tung grafikk. Forresten, KULT nick Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 jeg har tenkt til å installere Fedora.... jeg har ikke tenkt å drive med noen tungvektere innenfor grafikk, nei. og takk for komplimentet om nicket(hvis det var meg du siktet til da) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jepp, Linux legger som regel inn alle driverene du trenger om du ikke har sær hardware. Nyere NVIDIA kort og ATi kort trenger drivere om du vil ha 3D-aksellerasjon, men Linux legger inn helt greie standard-drivere som kan kjøre høye oppløsningen og bra oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå