berta Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Viktig: - grafikk - høy oppløsning - DVD Etter hvert vil også video capturing være veldig aktuelt, men jeg vet ikke helt. Råd? Bra 3D skader heller ikke, men det er ikke et must. Har hatt ATI Rage Fury/Xpert 128/Xpert 2000 i nesten et år nå og synes det fungerer helt greit. Men det er også det eneste skjermkortet jeg noen gang har hilst på, bortsett fra et helt fjernt et fra relativt tidlig på 1900-tallet. Det å gå fra det til det jeg har nå var en ganske radikal opplevelse, får'n si. Windows XP Athlon XP 1800+ MSI K7T-266 PRO2-RU Lenke til kommentar
xonic Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 du kan jo ikke se bortifra det nye til ati, radeon 2 kortet. splitter nytt og har det meste du trenger. 3000,- på komplett mer eller mindre. Xonic Lenke til kommentar
CAiTiFF Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Ta en titt på Matrox's siste modeller.. de er rå på 2d.. ATi har en del kort også som er sterke på 2d. Fjerne skjermkort fra begynnelsen på 1900tallet =) Hehe.. Lenke til kommentar
eirikg Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 xonic skrev:"radeon 2 kortet splitter nytt" radeon 2 kortet har ikke kommet ut enda....... du tenker sikkert på ati radeon 8500....... har enda ikke kommet i webshoppene enda.... skal du ha ati kortet så se på http://www.itbutikken.no 2758,- Lenke til kommentar
berta Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Ja, det heller mot ATI. Men hvilket? Er det egentlig noe vits i for meg å satse på 8500 når jeg ikke spiller? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hvis du ikke spiller, så kjøp en Radeon VE. Har testet et slikt selv i en lengre periode (Har det ikke selv, for JEG spiller :smile:) og har funnet ut at det er et skikkelig kanonkort til alt annet enn spilling. Det her rå på DVD, 2D og ellers alt som ikke er 3D. Det koster <1000. Go for it. Lenke til kommentar
sleazer Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 hei, er litt i samme situasjon... har komponert ferdig ny maskin, men - skjermkort! - etter mye om og men, så sitter jeg nå og venter på ATI Radeon 7500. dette kortet virker fornuftig til mitt bruk - dvs. ikke siste skrik innen 3D/spill, men 2D, DVD m mulighet for ok 3D ytelse. - dette kortet skal ligge rundt 1600,- det støtter også nye funksjoner, og i så måte er det litt 'fremtidig'. tenkte en stund på GeForce2, men ser at dette er basert på utrangert teknologi.. lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Matrox g550 er svært bra på slikt. som de andre sier er også ATI Radeon 8500 og andre modeller gode. Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Du skriver at video capturing kan bli aktuellt. Hvis du skal gjøre det via grafikkortet bør du kikke på inngangene på kortet, bør klare SVHS. Har selv et ATI All In Wonder RADEON som jeg er godt fornøyd med. Det var dyrt men klarer å kjøre analog capturing på 480x576 punkter direkte til MPEG2. Denne oppløsningen trenger jeg siden jeg bruker et Hi8 kamera. Hvid du skal bruke digital video trenger du et FireWire kort fra feks. Pinnacle, da spiller skjermkortet mindre rolle og du kan plukke et av de billigste ATI kortene som også har bra 2D og DVD egenskaper. Har også fått med meg at det siste ATI AIW RADEON er utstyrt med FireWire innganger, dette ser lovende ut men det koster penger. Til video finnes det også en del dedikerte capturing kort. Jeg har ikke erfaring fra dem men er godt fornøyd med at ATI kortet henter inn video med en oppløsning som er bedre ennen normal TV kan vise. Yngve Lenke til kommentar
berta Skrevet 2. november 2001 Forfatter Del Skrevet 2. november 2001 Takk folkens. Jeg ender nok opp med et ATI Radeon 7500, bare for å plukke et. Jeg er vant med ATI og liker det. Så blir det nok et cap card etter hvert. :smile: Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Når det gjelder 2D er det Matrox og ATI som gjelder. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Ingen tvil om at begge ATi og Matrox er bedre pa 2d omraden. Jeg har en 21" Trinitron FD og eneste kortet som jeg har vert fornoyed med basert pa Nvidia chip er fra LeadTek. LeadTek GeForce 3 kortene har bedre RPG regulatore en alle andre GeForce3 korter og det er forskjel mellom GeForce3 i 2d.. Har provt 2stk.. MSI og LeadTek.. LeadTek er i annen dimension nar det gjeller 2d. Hilsen, Simon Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Det kommer et Al in Wonder Radeon 8500 kort. Det er bra men drit i det! Du spiller ikke :smile:. Ati og Matrox har konkurert om 2D markedet. Det viser seg at ATI har best ytelse og DVD ytelse. Matrox har best bilde kvalitet selv om Ati ikke er så langt i fra der heller. Jeg anbefaler Ati fordi du får mere for pengene. Radeon VE er det beste valget siden 2D grafikken er like rask som 2D ytelsen på Radeon vivo 64 DDR. (som er dyrere). + hvis at du tilfeldig vis ville spille et 3d spill så er det litt ytelse i kortet tildet også (bedre enn matrox). Kjøp Radeon VE jeg har et selv. Funker bra på Quake 3, Black & White (faktisk), bra på DVD/2D grafikk. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå