Dalbye Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg driver for tiden og vurderer hvilket digitalkamera jeg skal kjøpe. Til min laptop fulgte det med en Compact Flash Type II microdrive. Jeg testet den CF i en Canon EOS 300D og den fungerte utmerket. Når jeg ser på spesifikasjonene til det kameraet ser jeg også at det støtter Compact Flash Type I og II. Mitt spørsmål er: Vil kameraer som er listet med støtte KUN for Compact Flash Type I, kunne bruke Compact Flash Type II? Som f.eks Canon Ixus kameraene? Og hva er den største forskjellen på type I og type II ? Takk Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Forskjellen er vel i all hovedsak den fysiske størrelsen. Type II er større enn type I. Tror ikke du kan bruke disse type II-kortene i et Ixus kamera, med mindre det står eksplisitt nevnt i spesifikasjonene. Mulig jeg tar feil her, så korriger meg gjerne. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Mitt spørsmål er: Vil kameraer som er listet med støtte KUN for Compact Flash Type I, kunne bruke Compact Flash Type II? Som f.eks Canon Ixus kameraene? Og hva er den største forskjellen på type I og type II ? Takk Tror du finner de fleste svarene her: http://www.steves-digicams.com/high-capacity_storage.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå