Znoken Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Viften på mitt Asus Gforce 4 ti4200 128mb skjermkort kutta ut nå i helgen og tok da en tlf. til Komplett idag..Fortalte at viften på kortet hadde kuttet ut og lurte på hvor lang tid det ville ta og få satt på en ny....2-3 uker fikk jeg beskjed om siden de ikke hadde viften på lager...Spurte da om ikke de bare kunne sende viften til meg pr.post når de fikk den inn, men fikk beskjed om at sånt gjorde de ikke...Siden dette var en garantisak så måtte de ha kortet inn.... Endret 24. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 sjønner komplett godt jeg jeg ville ikke lagt reperasjonene på mine produkter som er inne pga garanti over til kunden tenk hvordan det hadde blitt hvis jeg skulle senda alle garantisaker til kunden selv bare sendt delene som trengs slik at kunden selv kan fixe produktet det kan bli mange interessante reperasjoner til slutt Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Og feilen med dette er? De må jo sjekke om vifta faktisk er gått før de kan gi deg noe som helst på garanti. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Nå var det faktisk bare en liten vifte som skal festes med 2 små skruer da...Skulle skjønt det vist det hadde vært noe større.... Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan godta at sånn og sånn er reglene/garantien. Passer deg ikke med deres egen oppfattelse av hvordan ting bør gjøres, skrikes det ut om dårlig kundeservice og bla, bla. Komplett har gjort alt riktig her, garantireparasjoner skal ikke utføres av sluttkunde. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg tror Komplett opererer med skjønn her. Fordi jeg har et PC 9800 PRO kort som vifta kollapset på. Det var ikke noe problem å få tilsendt vifta i posten. Men det skyldes nok at dette er en kjent feil på tidlige PC 9800 pro kort. Hvis de ikke er vant til at vifter ryker på det kortet du har, vil de nok heller se på kortet for å se hva som er feil eventuelt om dette er en svakhet. Og hvis viften din har røket, så er det jo bare dumt å bruke det skjermkortet på maskinen din. Slik at det ikke gjør noe spesielt for deg å sende det inn uansett. Men hvis du vil slutte å bruke komplett pga av noe du mener er feil-behandling, så er du jo i din fulle rett. Men jeg tror jeg har de fleste med meg i at Komplett faktisk har rimelig bra sørvis, hvis du ser bort fra at de har hatt en del problemer etter at de la om systemene sine. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan godta at sånn og sånn er reglene/garantien. Passer deg ikke med deres egen oppfattelse av hvordan ting bør gjøres, skrikes det ut om dårlig kundeservice og bla, bla. Komplett har gjort alt riktig her, garantireparasjoner skal ikke utføres av sluttkunde. enig... LEGG deg!! du har nok vært litt sløv gutt!! garanti kan ikke løses inn ved å mekke på komponentene selv.. dakar gutt som ikke har fatta det enda.. :/ Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Ja, jeg er klar over at de har gjort alt riktig her,men når de skal bruke 2-3 uker på reperasjon eller bytte av en liten vifte så er ikke dette bra nok.... Endret 24. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ja, jeg er klar over at de har gjort alt riktig her,men når de skal bruke 2-3 uker på reperasjon eller bytte av en liten vifte så er ikke dette bra nok.... Ikke bra nok? så du tror altså at alle andre er bedre på dette området? Lenke til kommentar
sls Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ja, jeg er klar over at de har gjort alt riktig her,men når de skal bruke 2-3 uker på reperasjon eller bytte av en liten vifte så er ikke dette bra nok.... For reperasjoner som vil ta over 7 dager har du vel krav på et erstatningsobjekt i reparasjonstiden. Usikker på hvordan dette gjelder ved netthandel. Er en del ulemper med å handle over nett... Sjekk kjøps- og reklamasjonsloven, og fortell det til Komplett og krev vifte/skjermkort i 2-3 uker. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Ikke bra nok? så du tror altså at alle andre er bedre på dette området? Ikke alle andre men jeg vet om flere fra tidliger erfaring...Bl.a Psdata og netshop.... Kan ikke kreve erstatningprodukt siden det er snart 2 år siden jeg kjøpte kortet... Endret 24. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 De gjør ting riktig, hvorfor klager du da? Lenke til kommentar
Datanerd01 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Du må jo "bevise" at det er noe gale me vifta..... Det er ikke bare å ringe og si at du skal ha ny vifte!!! Viss mora mi hadde vert død hadde hun snudd seg i graven visst jeg hadde klaget på dette!!! Støtter Komplett fullt ut!!! Endret 24. mai 2004 av Datanerd01 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 De gjør ting riktig, hvorfor klager du da? Hvis du ikke har skjønt det så er det lov og ikke være fornøyd med 2-3 uker reperasjonstid + postgang.... Lenke til kommentar
sls Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kan ikke kreve erstatningprodukt siden det er snart 2 år siden jeg kjøpte kortet... Kjøpt før eller etter 1. juli 2002? Hvis etter: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen." Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Tviler på at "gresset" er så mye grønnere hos Netshop.no Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ikke bra nok? så du tror altså at alle andre er bedre på dette området? Bedre på området, tja. Det er ikke en netshop! men plextor fiksa brenneren min på seks dager... Og dette var i nederland........ Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Tviler på at "gresset" er så mye grønnere hos Netshop.no Da er vi to (Det som var poenget mitt) Lenke til kommentar
sls Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Du må jo "bevise" at det er noe gale me vifta..... Nix, bevisbyrden ligger hos Komplett, men de vil selvfølgelig ha inn kortet for å sjekke at det virkelig er noe galt. Hvis det ikke er noe galt har Komplett bare krav på betaling for kontroll hvis dette er avtalt på forhånd og feilen skyldes kjøper. Lenke til kommentar
Datanerd01 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Tviler på at "gresset" er så mye grønnere hos Netshop.no Har du noen erfaring med Netshop da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå