Gå til innhold

Thief 3 har release i morgen!!


Anbefalte innlegg

Uffda, dette hørtes jo ikke bra ut. Har virkelig Ion storm driti på leggen til de grader igjen?? Skal diarré'en deres ingen ende ta? Det er jo rett og slett en katastrofe dersom dette spillet også er en fordummet konsoll-utgave i PC-klær.   :angry:  Ble nesten i tvil om jeg i det hele tatt gidder å teste spillet nå... :(

Og du leste posten min?

 

Det synes som om folk tror det de vil tro.

Har du hørt om meninger? Ikke alle har samme mening som deg, og fordi du skriver noen anmeldelser på Gamer.no så betyr ikke det at du alltid har rett.

Selvfølgelig. :) Men hvis du leser den omtalte posten, så omhandler den en del faktafeil og misforståelser også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir jo nødt til å skru ned grafikken kraftig for at hastigheten skal bli normal. Det er rett og slett helt elendig.

(P4@2,3 +9800P)

Merkelig dette. Hører om andre med 9800Pro som kjører spillet flytende på 1600x1200. Like uforutsigbar som DX:IW-ytelsen, ser det ut til. Men gjennomsnitlig en god del raskere, så vidt jeg hører.

Lenke til kommentar
Jeg blir jo nødt til å skru ned grafikken kraftig for at hastigheten skal bli normal. Det er rett og slett helt elendig.

(P4@2,3 +9800P)

Merkelig dette. Hører om andre med 9800Pro som kjører spillet flytende på 1600x1200. Like uforutsigbar som DX:IW-ytelsen, ser det ut til. Men gjennomsnitlig en god del raskere, så vidt jeg hører.

Funker flott på dette oppsettet... :dontgetit:

 

1024x768 (grunnet dårlig skjerm) og alt på fullt.

Lenke til kommentar
Gruer meg til jeg får det... Klarer ikke spille spill på under 1600x1200...

:laugh:

 

Jeg kjører spillet knirkefritt med alt på fullt, 1024x704 (eller hva det enn er) med AA på 4.x. rundt 40-70 fps konstant. Ta og defragmenter harddisken deres eller noe, prøv forskjellige drivere, oppdater biosen deres. Skjønner ikke hvorfor folk alltid klager på ytelse. Deus Ex 2 funket også utrolig bra hos meg.

Pc`n min er god nok, ikke det aller beste kanskje.

 

P4 2.8HTT ghz

1024 MB DDR400 RAM

Radeon 9800PRO @ 9800XT

ABIT IC7-G

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat spilt gjennom treningsbrettet på demoen og jeg må si at spillet på langt nær gjør ære ut av thief-serien. De har klart å beholde atmosfæren, men grafikken har fått et kraftig løft. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange klager på grafikken: Den er langt bedre enn det som er "vanlig" nå til dags (jeg har til gode å se så mye bruk av bump mapping i et annet spill som er ute nå), men teksturene kunne, som tidligere nevnt, vært mye bedre. Kanskje har de spart litt på høyoppløselige teksturer av plasshensyn?

 

Fysikkmotoren er veldig god, og kombinert med et særdeles god bruk av lys/skygge gir dette en veldig god spillfølelse. Avviklingen av spillet kan synes å være noe treg på min maskin ("Barton" 2500+, Radeon 9800Pro, 512mb RAM), uten at jeg har tatt meg tid til å tweake eller se nærmere på det. Spiller iallfall på 800x600 med "high details" uten AA og AF.

 

Den korte filmen som vises i demoen viser at utviklerne har peil på hvordan "thief-stilen" skal bevares. Som trofast fan av Looking Glass sine tidligere verker (System Shock 1 og 2, Thief/Thief Gold og Thief 2) ser jeg virkelig frem til lanseringen. Var faktisk på vei til å lete etter spillet over p2p fordi jeg ikke kan vente på utgivelsen ("try 'fore you buy"), men har innsett at jeg pent på vente til butikkene får inn spillet. Heldigvis havner utgivelsen ganske nærme sommerferien :p

Lenke til kommentar

lyd systemet i detta spelet er eit av dei mesta avanserte nokonsinne

 

lyd 'sourcen' blir sendt ut i stråler og vil 'sprette' på vegger osv

 

Eg veit ikkje kor godt detta har blitt gjort, og eg har ikkje satt opp surround systemet mitt eller har lydkort til å dra nytte av det. Det for nokon andre eksperimentere med.

Lenke til kommentar

Dette spillet er fantastisk på alle måter. Selvfølgelig er det en del å sette fingeren på men det er bare flisespikkeri. Så langt i år er dette den beste PC spill opplevelesen jeg har hatt, og det er nettop det Thief 3 er, en stor opplevelse. Som sagt, så langt i år er det ikke et eneste single player spill som (for meg) kan måle seg med dette.

Lenke til kommentar
Så det er lite å basere sytinga på det som ein av verdas største gaming sider skriv i reviewet sitt?

Ja.

 

Aner ikke hvor mange spill jeg har vært FULLSTENDIG uenig med anmelderne, enten i positiv eller negativ forstand.

Uenig i om spelet er bra eller ikkje ja, men her er det snakk om fakta opplysningar (som stemme sync osv.).

Lenke til kommentar
[iC' date=30/05/2004 : 04:15]
2 dager etter spillet ble gitt ut?

 

Her er det vel ikke en gang ute.

 

Jeg mener at det kommer sikkert en patch!

Det var et spill(husker ikke navn) som kom ut med patch noen dager etter utgivelse! (tror det var 3 dager)

Det kom i alle fall patch til Diablo II 1 dag _før_ worldwide releasedato husker jeg og det er både etter min og veldig mange andres mening et veldig bra spill..

 

Når det gjelder Thief III har jeg bare spilt training mission og jeg irriterte meg en hel del over at jeg måtte kjøre i såpass lav oppløsning som 800x600 for å få noe særlig FPS. Jeg vet at jeg ikke har noen helt rå PC, men XP2400+, 512mb RAM og 9600XT bør være nok til å kjøre et spill med dette grafikknivået på 1280x1024..

Lenke til kommentar

Jeg sitter fast, av en eller annen merkelig grunn... Jeg er i den kirka, og finner ikke ut hvor jeg skal :-/ Jeg har laget en rund dings (husker ikke navnet) og plukket opp et kors (husker ikke navnet). Jeg har ringt i bjella, men ingenting skjer, og jeg har vært omtrent overalt... et lite tips?

 

Forresten: Spillet kjører glatt på 1280x1024, og grafikken er på ingen måte dårlig. Og AI'en er kjempegod:

 

"Was it only I whom might have seen that?"

"No, I saw it too. You run and get help"

 

De vet hva som er rundt seg av fakler og venner, og bruker det bevist. Dessuten er fysikken veldig god, og veldig nyttig til tider. :)

Lenke til kommentar
Så det er lite å basere sytinga på det som ein av verdas største gaming sider skriv i reviewet sitt?

Ja.

 

Aner ikke hvor mange spill jeg har vært FULLSTENDIG uenig med anmelderne, enten i positiv eller negativ forstand.

Uenig i om spelet er bra eller ikkje ja, men her er det snakk om fakta opplysningar (som stemme sync osv.).

Anmeldere baserer ofte poengsummen spillet får på bl.a faktaopplysningene. Det jeg mener er at man ikke må ta spillet for gitt fordi det ikke har best grafikk, god fysikkmotor osv. Spillet kan være genialt uansett.

Lenke til kommentar
Anmeldere baserer ofte poengsummen spillet får på bl.a faktaopplysningene. Det jeg mener er at man ikke må ta spillet for gitt fordi det ikke har best grafikk, god fysikkmotor osv. Spillet kan være genialt uansett.

Problemet er at det ikke er genialt. Det er rett og slett ett middelmådig spill som passer bra på xbox, men som er utenfor sin liga på PC.

Bra story, men ikke så mye mer enn det.

Deus Ex 1 var perfekt, det hadde alt.

Skjønner ikke at det skal være så forbanna vanskelig for ION Storm å gjenta suksessen. :cry:

Det er ikke uten grunn at flere av Looking Glass hovedfolka som hoppet over til ION Storm, sluttet jobben før Thief III ble ferdig.

De forutså at Thief III ville bli pengemaskinen de fryktet den ville bli.

Det er langt i fra en verdig oppfølger til de geniale Thief 1 & 2. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Anmeldere baserer ofte poengsummen spillet får på bl.a faktaopplysningene. Det jeg mener er at man ikke må ta spillet for gitt fordi det ikke har best grafikk, god fysikkmotor osv. Spillet kan være genialt uansett.

Da er me heilt enige. Poenget er bare at når eg les i review på GameSpy at det ikkje er stemme sync, så reknar eg med at det stemmer. Fakta opplysningar bør vera rektige i reviews hos ei så stor spel side.

 

Men som sagt, heilt enig. Eg spelar fortsatt X-Com og Fallout jevnlig sjølv om grafikken ikkje er voldsom lengere. Betyr ingenting så lenge spelbarheten er så bra som den er. Ingen over, ingen på sida!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...