Gå til innhold

Thief 3 har release i morgen!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke liker slikt, bør du nøle med å kjøpe Soldner!
Det er en del bugs der også!

Siktet ikke spesielt til deg nei! mente alle de som ikke hadde annet å gjøre en å banke opp Thief 3!

[quote]2 dager etter spillet ble gitt ut?

Her er det vel ikke en gang ute. [/quote]

Jeg mener at det kommer sikkert en patch!
Det var et spill(husker ikke navn) som kom ut med patch noen dager etter utgivelse! (tror det var 3 dager) Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Grafikk: Som jeg sa tidligere, helt likt Deus Ex 2.

Teknikken er den samme, ja. Designmessig er imidlertid dette mye bedre. Deus Ex: Invisible War manglet i stor grad kunstnerisk retning. Det er ikke tilfelle for Thief: Deadly Shadows.

 

(...) lys/skygger brukes veldig lite.

Hø? Dette spillet har svært mye bruk av lys og skygger.

 

Modellene er middles detaljert

Det varierer litt, men de fleste modellene er svært detaljerte.

 

og har svært stiv animasjon.

Det er overhodet ikke noe problem at animasjonen er stiv. Problemet er at animasjonen "hakker" litt av og til.

 

En annen ting er menyene. De er veldig dårlig og lite brukervennlig satt opp. Teksten er svært stor og vanskelig å lese da font valget er elendig. Helt greit at de prøver å lage en middelalders stil, men det finnes grenser.

Det der har ingenting med middelaldersstil å gjøre. Det er simpelthen dårlig laget.

 

Leveldesignet er blokkete og veldig linært. Du har som oftest maks to veier å gå.

Dette er det reneste tøv. Leveldesignet er veldig lite lineært. Hvilke spill sammenlikner du med, egentlig?

 

Fysikken er der, men hadde for min del ikke noe der å gjøre.

Så du har ikke brukt fysikken for å lage lyder som distraherer fiendene? Du har ikke forsøkt å lage skygger du kan gjemme deg i? Du har ikke tenkt på muligheten for å dumpe kasser i hodene på folk? Du synes ikke fysikken er godt å ha der, simpelthen for å skape mer realisme?

 

Oppdragsmessig er ting lagt opp veldig rett fram og du nærmest snubler over ting som du er ute etter.

Nei. Oppdragsmessig er ting lagt opp temmelig åpent, og en er nødt til å sjekke kartet/lese litt i bøker for å vite hvor man skal. Man kan alltids bare prøve ut alle muligheter, men det gjør ikke spillet "rett fram".

 

Lydkvaliteten er så som så. De lydene du hører er ikke av særlig god kvalitet. Monologen til AI'en er relativt bra og kanskje den beste. Effekter er ganske tamme. Musikk mangler. Litt skummel bakgrunnsmusikk hadde vært å foretrekke

Hø? Lyden er fantastisk. Skjønner ikke hvor du har dette fra. Det er masse skummel bakgrunnsmusikk/stemningseffekter, og lyden ellers er som den skal. Fysikkmotoren genererer også riktige lyder.

 

At en AI er klar over at dører er åpne og fakler er slukket trenger ikke bety at de er direkte klare over omgivelsene sine. Dette er helt klart (etter min mening) scriptet i spillet.

Selvfølgelig. Så godt som all spill-AI er skriptet i spillet. Hvordan skulle den ellers være laget? Virkelig intelligens på datamaskiner er fortsatt på baby-stadiet, og et helt annet fagområde enn skripting av fiendereaksjoner i dataspill.

 

At Ion Storm bare er ute etter å tjene noen slanter er svært tydelig i dette spillet, da de tydeligvis tenkte: "Vi har jo kildekoden til DE2 liggende.. vi bruker den."

Kremt. Du er selvfølgelig klar over at Thief: Deadly Shadows har vært arbeidet med lenger enn Deus Ex: Invisible War?

 

Hva med en Gamer.no, Thief 3 omtale da?

Den kommer når det er aktuelt å lese en slik omtale - med andre ord når det faktisk er mulig å få tak i spillet i butikken.

 

Hvem i alle dager lager modder til Thief 2 nå?

Fansen selvfølgelig. Thief II: The Metal Age har et av de mest aktive enspiller-mod-miljøene i eksistens.

Lenke til kommentar

Uffda, dette hørtes jo ikke bra ut. Har virkelig Ion storm driti på leggen til de grader igjen?? Skal diarré'en deres ingen ende ta? Det er jo rett og slett en katastrofe dersom dette spillet også er en fordummet konsoll-utgave i PC-klær. :angry: Ble nesten i tvil om jeg i det hele tatt gidder å teste spillet nå... :(

Lenke til kommentar
Uffda, dette hørtes jo ikke bra ut. Har virkelig Ion storm driti på leggen til de grader igjen?? Skal diarré'en deres ingen ende ta? Det er jo rett og slett en katastrofe dersom dette spillet også er en fordummet konsoll-utgave i PC-klær. :angry: Ble nesten i tvil om jeg i det hele tatt gidder å teste spillet nå... :(

Og du leste posten min?

 

Det synes som om folk tror det de vil tro.

Lenke til kommentar
Uffda, dette hørtes jo ikke bra ut. Har virkelig Ion storm driti på leggen til de grader igjen?? Skal diarré'en deres ingen ende ta? Det er jo rett og slett en katastrofe dersom dette spillet også er en fordummet konsoll-utgave i PC-klær.   :angry:  Ble nesten i tvil om jeg i det hele tatt gidder å teste spillet nå... :(

Og du leste posten min?

 

Det synes som om folk tror det de vil tro.

Sånn jevnt over så det ut som de fleste her ikke delte din mening...det var det jeg la til grunn.

 

Ellers har jeg lest lite om spillet andre steder men det er klart jeg i utgangspunktet har en negativ innstilling til dette når det kommer fra de samme menneskene som massakrerte med kaldt blod et av spill historiens fineste muligheter.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
[iC,30/05/2004 : 02:52] Har noen her hørt om patcher og updates?

2 dager etter spillet ble gitt ut?

 

Her er det vel ikke en gang ute.

Men det er ein ting du må tenke på her. Gangen med spel er som følger:

 

Spelet "Goes gold". Dette vil sei at utviklerane er ferdig med den endlege koden, og sender den til publisher (dei som betalar for spelet og tek seg av reklame og distribusjon, i dette tilfellet Eidos). Så skal publisher godkjenne koden, legge til copy protection og få det til trykking. Så skal passe antall kopiar trykkast og sendast ut. Denne prosessen kan ta opp til 2 månader (varrierar veldig, kan gå på ei veke og).

 

Uansett, det du kan vera heilt sikker på er at utviklaren ikkje kviler på laurbære i mellomtida. Han fortsett å sjekke for bugs i spelet, og kjem opp med idear om eventuelle andre små features som burde leggast til eller endrast. Derfor er det ikkje så uvanlig at ein patch er klar kort tid etter at spelet er ute. Nokon ventar imidlertid med å gje den ut, for å ikkje virke for klønete...

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke qoute alle postene, men alt i et så er Thief 3 enda en skuffelse i fra Ion Storm. At de har jobbet med det lengre enn Deus Ex 2 gjør det egentlig bare værre. Ligner mer på en "Daikatana" i utvikling. Jeg vet det er litt hardt å si, men sånn er det bare. Det finnes så utrolig bedre spill ute enn Thief 3. Jeg ristet bare på hodet og lo under treningen. Prøv demoen før dere løper til butikken, det er mitt tips til dere.+

 

Ion Storm må komme i gang med et nytt prosjekt som kan overbevise spillere om at de fremdeles er en av de beste utviklerene, akkurat nå vakler dette ryktet litt.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt demoen litt nå, og jeg må si meg litt enig med både TCi og oerhört.

 

Grafikken er ikke pen, langt ifra, men deler av den er brukbar. Jeg er enig med TCi når det gjelder textures, de er alt for lavoppløselige, dette slet vel også Deus Ex: IW med. Men andre deler er ganske pent, som f.eks. modellene. Her mener jeg at spillet, til tider, kommer opp på høyde med Far Cry.

 

Lyden er middels, men Ion Storm får pluss for full 5.1 og 24 bits lydstøtte.

 

Når det gjelder gameplay er vel dette mest smak og behag, men persolig likte jeg demoen. Det kan kanskje ha noe med at jeg er mer stealth enn action. F.eks. prøver jeg å snike meg rundt i Far Cry... :p

 

Dommen: Kanskje 7/10? Og da skal det sies at spillet burde vært mulig å lage slik at det kunne fått minst 9/10!

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Må si meg enig med oehrört her. Har ikke spillt et spill så engasjerende på flere år!

Grafikken er ikke banebrytende, men den er praktisk og funksjonell. Skyggene og lys-settingen er flott, art-direction er på topp. Likevel er det stemningen, historien, fortellerteknikken, og banene som gjør spillet. Jeg vil anbefalle alle å spille ihvertfal til "The Shalebridge Cradle" (tidligere barnehjem, så galehus) som er den beste banen noengang designet i noe spill! Fy faen for en stemning. Syntes dere AvP og Undying var skummelt så vil dere få en overaskelse her. Jeg måtte skru av spillet i natt, så ille var det... Tror oerhört kan vouche for påstandende om denne banen. Jeg roser jo selvfølgelig ikke et spill kun pga en genialt designet bane. Det er bare et eksempel på hvordan du kan skape fengende momenter uten all verden av pixel shaders og høypolygonsmodeller. De gamle thief spillene så også ikke så flotte ut når de kom, men grafikken gjorde jobben. Ikke la dere som vurderer å kjøpe spillet skremmes av folkene her som ikke liker spillet fordi grafikken er dårlig. Maken til engasjerende historie og stemning skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Uffda, dette hørtes jo ikke bra ut. Har virkelig Ion storm driti på leggen til de grader igjen?? Skal diarré'en deres ingen ende ta? Det er jo rett og slett en katastrofe dersom dette spillet også er en fordummet konsoll-utgave i PC-klær.   :angry:  Ble nesten i tvil om jeg i det hele tatt gidder å teste spillet nå... :(

Og du leste posten min?

 

Det synes som om folk tror det de vil tro.

Har du hørt om meninger? Ikke alle har samme mening som deg, og fordi du skriver noen anmeldelser på Gamer.no så betyr ikke det at du alltid har rett vettu :)

Endret av General_Wang
Lenke til kommentar
jaja, er det bare meg som syntes grafikken er fin?  :dontgetit:

Har fått kikket litt på det nå og vil ikke umiddelbart klage på det visuelle med grafikken. Men ai ai ai så vanvittig krevende!?! På default instillinger 1024*768 går jo spillet helt elendig.Når man går rett fram er alt helt jevnt, men med engang man begynner å bevege musa litt fra side til side, spesielt når det er andre characters til stede, da faller frameraten drastisk. Jeg blir jo nødt til å skru ned grafikken kraftig for at hastigheten skal bli normal. Det er rett og slett helt elendig.

(P4@2,3 +9800P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...