Gå til innhold

Thief 3 har release i morgen!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er grafikken så dårlig da? Feks dette . Hvis dette er betegnelsen på dårlig grafikk så henger jeg ikke helt med :dontgetit:

Har nettopp skaffet meg spillet, skal prøve det i kveld, så lar jeg høre fra meg hva jeg syntes!

VEL.. tingen er at det er dårlig tilpassa PC. Klarer f.eks ikke høyere enn 800x600 (med det meste på fullt). Setter jeg det opp til 1024x760 så opplever jeg lagg (ikke hakking). Det gjelder også om jeg setter alt av detaljer på low.

Lenke til kommentar

Dette med soneinndelingen liker jeg ikke. Det er tydelig at dette kommer av begrensningen i X-Box. En annen irriterende ting er at vaktene aldri legger merke til deg så lenge du står helt inntil veggen. Litt vel urealistisk akkurat det. I tillegg savner jeg sverdet. Håper bare storyen redder dette spillet. Er den spennende nok kommer jeg til å spille det.

Endret av lenny25
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror du burde ha fokusert på å lage en solid og god PC versjon, for så å konvertere til XBox, siden Xboxen skaper alt for store hindringer.

Ah, hadde det bare vært så enkelt! Det å måtte konvertere til X-Box, om det er samtidig eller etter at PC-versjonen er implementert, kompliserer designet svært mye. Med X-Box sin svært lave minnekapasitet, for eksempel, må man dele inn brettene i små deler for at det skal få plass i minnet. Og brettdesign er ikke noe man forandrer på på 1-2-3.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at spillet kunne ha blitt enda bedre om det hadde blitt utviklet for PC, uavhengig av Xbox-modifikasjonene som måtte til.

Men...

Dere er helt bak mål. Grafikken er pen, slett ikke perfekt, men på ingen måte dårlig. Enkelt og greit. Hvis dere mener dette er dårlig grafikk, så skulle jeg like å vite hva dere mener er god grafikk. Teknisk har motoren sine svakheter, ja, men kunstnerisk er dette svært godt.

AIen er ingenting annet en svært god. Den kunne vært mer polert, og den gjør noen rare ting en sjelden gang, men jevnt over er dette noe helt nytt - AI som faktisk er klar over sine omgivelser, og legger merke til åpne dører, slukte fakler, stjålne gjenstander, bevegede kasser og lignende.

Har spilt spillet i 10-11 timer, og det begynner å gå opp for meg dybden i det hele. Tro meg, dette spillet er virkelig, virkelig ikke et dårlig spill. Kommer tilbake med en mer gjennomført analyse etterhvert, men akkurat nå er jeg kvalm av å se drittkasting om noe så unikt.

Og hvis dere har lyst til å lese omtaler der ute, så er det faktisk bare GameSpy som snakker om dårlig grafikk.

Lenke til kommentar
AIen er ingenting annet en svært god. Den kunne vært mer polert, og den gjør noen rare ting en sjelden gang, men jevnt over er dette noe helt nytt - AI som faktisk er klar over sine omgivelser, og legger merke til åpne dører, slukte fakler, stjålne gjenstander, bevegede kasser og lignende.

At en AI er klar over at dører er åpne og fakler er slukket trenger ikke bety at de er direkte klare over omgivelsene sine. Dette er helt klart (etter min mening) scriptet i spillet. Du får aldri en følelse av at AI'en er "levende" og animasjonen er stiv.

En annen ting er fysikk motoren, som egentlig virker bortkastet. Virker som de har tatt den med bare pga. at de kan det.

Også spillet er en tro kopi av Deus Ex 2 i grafikk, level design (småe og trange plasser) og fysikk. At Ion Storm bare er ute etter å tjene noen slanter er svært tydelig i dette spillet, da de tydeligvis tenkte: "Vi har jo kildekoden til DE2 liggende.. vi bruker den."

Endret av TCi
Lenke til kommentar

jeg er svært uening i det TCi sier!

Jeg syntes grafikken er fin, jeg skal inrømme at det ikke er det beste jeg har sett, men det er ihvertfall ikke dårlig. Jeg ser heller ikke så stor likhet med Deus Ex I.W.

Lyseffektene og skygger er i min mening veldig gode og bra laget. De har jo trossalt brukt over 2-3 år på å laget spillet, så de kan ikke teoretisk sett bare tatt koden til DeusEx og satt sammen spillet..

Hvis man spiller thief III sånn som det skal spilles så ser man hva det kan gjøre ;)

Lenke til kommentar
jeg er svært uening i det TCi sier!

Jeg syntes grafikken er fin, jeg skal inrømme at det ikke er det beste jeg har sett, men det er ihvertfall ikke dårlig. Jeg ser heller ikke så stor likhet med Deus Ex I.W.

Lyseffektene og skygger er i min mening veldig gode og bra laget. De har jo trossalt brukt over 2-3 år på å laget spillet, så de kan ikke teoretisk sett bare tatt koden til DeusEx og satt sammen spillet..

Hvis man spiller thief III sånn som det skal spilles så ser man hva det kan gjøre ;)

Jeg kan ikke gjøre annet enn å rakke ned på dette spillet, dessverre.. Dette blir enda en dårlig lansering fra Ion Storm og bare harbarket Thief fans kommer til å kjøpe spillet er jeg redd.. ut i fra demoen.

Dette er hva jeg får ut av demoen.

Grafikk:

Som jeg sa tidligere, helt likt Deus Ex 2. Triste og lavoppløsnings teksturer og lys/skygger brukes veldig lite. Modellene er middles detaljert og har svært stiv animasjon. En annen ting er menyene. De er veldig dårlig og lite brukervennlig satt opp. Teksten er svært stor og vanskelig å lese da font valget er elendig. Helt greit at de prøver å lage en middelalders stil, men det finnes grenser.

7/10

Gameplay:

Leveldesignet er blokkete og veldig linært. Du har som oftest maks to veier å gå. Banene er delt opp i loade sekvenser og hvert level er svært lite. Fysikken er der, men hadde for min del ikke noe der å gjøre. Alle objekter som du kan "manipulere" lyser opp i blått og ødelegger atmosfæren. Oppdragsmessig er ting lagt opp veldig rett fram og du nærmest snubler over ting som du er ute etter. Selve kontrollene virker greie. Bra at du kan veksle mellom tredje person og første person.

7/10

Lyd:

Lydkvaliteten er så som så. De lydene du hører er ikke av særlig god kvalitet. Monologen til AI'en er relativt bra og kanskje den beste. Effekter er ganske tamme. Musikk mangler. Litt skummel bakgrunnsmusikk hadde vært å foretrekke

6/10

Resten kan jeg ikke si noe om siden det er ikke godt å få med seg handlingen osv. Men spillet er ikke noe som kommer opp blant den topp 10 listen, garantert. Selfølgelig kan jeg ta feil.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

hehe, jeg ville snudd det hele på hodet, jeg syntes grafikken er alt spiller har å gå på, foruten lyden som god, så syntes jeg at menneskene i spillet går veldig stift og dårlig, også syntes jeg at en del animasjoner mangler, som feks når mr. Garret skal løfte opp falne fiender, så bare setter han seg på huk og vips så henger den avdøde oppå skuldrene.

Jeg syntes slike ting er det som mangler, ikke grafikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...