Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router fra telenor GRR!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter som pokker med modemet jeg har fått fra telenor, jeg hadde tenkt og sette opp en teamspeak server og en liten ftp med noe tøv på, men når venner prøver og koble seg opp mot min maskin så får de ikke kontakt med meg, så jeg kobla opp mot modemet åpna portene for de programene jeg skulle ha ut,

pc'en som kjører programenes ip la jeg inn og porten programene bruker f.eks port 21 på ftp, men enda så funker det ikke, for det er ikke nubb sjans att noen kommer inn på disse programene.

Kan det være feil med modemet?

Gjør jeg det feil?

Er det skjedd en klikk siden jeg har to maskiner på samme modem?

Har modem, hub og dereter 2 maskiner.....

Noen som kan kjøre inn med teskje hva jeg kan gjøre?

Holder på og flippe vinkel på det modemet :mad:

På forhånd tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker hub ja. har modemet nat funksjon ellers så er det problemet. Modemet vet vel ganske enkelt ikke hvor det skal sende data om det ikke har nat. bruk f.eks en router med nat, så skal det fungere.

Modem+hub er liksom ikke alltid så smart.

Klart jeg har ikke peil så kan jo ta feil. men tenker dette er feilen

Lenke til kommentar
for det første, bruk switch istedet for modem.

å koble modem til switch er som å koble en enkeltfilsvei til en 8 felts motorvei.

du trenger NAT routeren for å samle de 8 feltene ut på en enkelt vei.

du tenker vel egentlig på å bytte ut den aldri så liten huben med en switch også modemet.

i alle fall gjør dette kjøp en ruter gjerne av smc eller lignende har god erfaring med smc barricade med 4 porter switch eller 8 porter dette vil løse ditt problem ;)

standard så lever ikke telenor nat funksjon sine modem

Lenke til kommentar
du tenker vel egentlig på å bytte ut den aldri så liten huben med en switch også modemet.

ke?

jeg mener at hvis han bare har en ip rutet inn til seg, så hjelper det lite å prøve å komme på nett med flere maskiner samtidig med mindre han har NAT.

Lenke til kommentar

joa har prøvd det:( har kontakta modemet på 10.0.0.138 og satt inn porter der, men det funker ikke:( kan det være det med att modemet kræsjer med huben?

For det er jo router i modemet... det er typen speed touch 510... noen erfaringer med dette problemet og dette modemet?

Lenke til kommentar

Jeg fikk med SparkLAN router jeg.... Den suger møkk...

Når jeg sitter aleine på linja, så funker alt helt som det skal... (dmz til min maskin), men når da mamma kobler seg på den bærbare, (trådløst) så virker det som routeren sperrer av inett helt og totalt... (jeg kan fremdeles pinge feks www.google.com, men jeg får ikke den sia opp i webleseren... hu får ingenting, hverken før eller etter... )

Noen som vet hva problemet kan være?

Har prøvd å åpne porter osv til forskjellige tjenester, men da ender det med at de tjenestene ikke funker, bare nettsider...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Problemet er at dere har Telenor... noe som jeg ikke forstår hvorfor dere i det hele tatt gadd ta dere bryet med å bestille...

argh...jeg blir sur når jeg ser folk med Telenor esse

totalt OT, irrelevant for saken.

eg lyt nok rapportere den... :D

Lenke til kommentar
Problemet er at dere har Telenor... noe som jeg ikke forstår hvorfor dere i det hele tatt gadd ta dere bryet med å bestille...

Kanskje det er fordi jeg ikke kan få noe annet ? Og adsl fra telenor er bedre enn isdn fra telenor.......................... Ikke ALLE kan få nextgentel å sånt som du sikkert tror når du skriver det du gjør...

Lenke til kommentar

Kanskje det er fordi jeg ikke kan få noe annet ? Og adsl fra telenor er bedre enn isdn fra telenor.......................... Ikke ALLE kan få nextgentel å sånt som du sikkert tror når du skriver det du gjør...

:yes: uvitne folk som tror at alle bor i storbyer med et titalls internett leverandører oppi ræva.

Lenke til kommentar

Har du husket å klikke Save All i routerens webkonfig? Hvis du ikke har gjort det, blir ingen innstillinger lagret selv om du trykker Apply.

For øvrig har Speedtouch'en en funksjon som heter Default Server, der kan du taste inne IP'en til den PC-en som skal ha serverfunksjon så oppretter routeren selv NAPT entries til de mest vanlige serverportene (FTP, HTTP osv).

Plazmatrix: ADSL fra Telenor har blitt ganske bra etter at de også begynte å levere router i stedet for modem. De er riktignok dyre, men man får da NIS2004 i tillegg også.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...