Kirikiri Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Prøver å finne en howto-guide til å lage et backupscript for Windows 2000 server. Boksen som skal gjøre backup'en har ingen tapestreamer. Det jeg ønsker meg er et script som gjør lager en ny backup-fil for hver gang backupscriptet kjører, med dato og klokkeslett som filnavn, og lagrer denne til en vanlig harddisk. Er dette mulig? Blir glad for både ferdige script eller linker til sider som forklarer dette. Kirikiri Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har sett i "ntbackup /?" (kjøres fra kommandoprompt) Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Har sjekket der nå, men finner kun et enkelt eksempel på hvordan gjøre backup til fil. Det tar for seg enten å skrive over, eller å legge til. Kan sikkert bruke standardlinja fra commandprompt, men da trenger jeg en måte å legge til dagens dato som navn på backupfila. Eksempelet ser sånn ut: ntbackup backup \\iggy-multi\d$ /j "Command Line Backup 4" /f "D:\backup.bkf" Og dermed burde det vel gå an å skrive noe sånn som ntbackup backup \\iggy-multi\d$ /j "Command Line Backup 4" /f "D:\backup" & dagensdato & ".bkf" , men jeg har ikke funnet noe bra eksempel på å legge inn variabler i commandprompt-script. Flere tips?? Har foresten laget backupscript basert på denne KBartikkelen på en boks som har tapestreamer: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;239892. Skulle gjerne hatt det samme, bare til fil, men skjønner ikke hva jeg må bytte ut med hva. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå