ZoRaC Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Har laget en side som bruker cookies og den fungerer utmerket i IE, men ikke i Opera. Har sjekket innstillingene i Opera og alt ser riktig ut. Koden jeg bruker for å sette "kaken" ser slik ut (hideAd.php): if(setcookie ("hideAd","hide", $time+2592000)==TRUE) { $referer=$_GET['referer']; if (!$referer) $referer='index.php'; header("Location: $referer"); Koden jeg bruker for å sjekke "kaken" ser slik ut: $referer = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['REQUEST_URI'].$_SERVER['QUERY_STRING']; if (($_COOKIE['hideAd'] == no) || (!isset($_COOKIE['hideAd']))) { $hide_ad = 0; $hide_link = "<a href=\"hideAd.php?referer=$referer\"><font color=\"black\">Ikke vis reklame</a>"; } else { $hide_ad = 1; $hide_link = "<a href=\"showAd.php?referer=$referer\"><font color=\"black\">Vis reklame</a>"; } Så sjekker jeg om "hide_ad" er 1 eller 0 og viser eller skjuler reklamen på siden. Dessverre så vises reklamen uansett om jeg trykk "Ikke vis reklame". Noen ideer? Edit: En "echo $_COOKIE['hideAd']" gir ingenting. Når jeg velger "behandle informasjonskapsler" i Opera ser det ikke ut til at det har blitt opprettet noen kake i det heletatt... Endret 24. mai 2004 av ZoRaC Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 gå inn i settings i opera og skru av cache for phpsider Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 forresten, ==True er redundant Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Skjønte ikke hva du mente med det siste der, men jeg fant løsningen. Dette er feil: if(setcookie ("hideAd","hide", $time+2592000)==TRUE) { Skal selvfølgelig være: if(setcookie ("hideAd","hide", time()+2592000)==TRUE) { Takk likevel! Endret 24. mai 2004 av ZoRaC Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) du kan endre det til: if(setcookie ("hideAd","hide", time()+2592000)){ Endret 24. mai 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå