bwl Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg bruker Outlook for Office XP Norsk. Jeg har en grusom forsinkelse ved forhåndsvisning av e-post i Outlook. Med et AMD64 3200 system så må jeg vente 5-8 sekunder for hver gang jeg velger en ny mail som skal forhåndsvises. Har sjekket rundt det som finnes av innstillinger men til ingen nytte. Er det noen som har et tips om hvordan dette kan løses ? Hilsen fortvilt bruker Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Bruker du POP3 eller IMAP? Hvor er outlookfilen lagret? Lokalt eller på en annen maskin? Hvor stor er outlook-filen? Har du prøvd å "trimme" den litt? Lenke til kommentar
bwl Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Bruker POP3 mot Online ADSL 2mbit linje. Har slettet alt av innboks, sendte og slettede elementer. Outlookfilen er lagret på egen maskin. Har 2xRaptor 36GB i mirror RAID. Hadde samme problem på gammel maskin men ingen andre som jeg har spurt har hørt om problemet. Eneste lignende eksempel er en som hadde tilsvarende forsinkelse i Symantec Winfax ved forhåndsvisning av fakser. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Prøv dette: avslutt outlook gå inn i "e-post" i kontroll panel velg datafiler velg outlook-filen - innstillinger og "compact now" (husker ikke hva den heter på norsk.) Lenke til kommentar
bwl Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Det ble ikke særlig effekt av dette. Imidlertid er problemene kommet etter oppgradering av Office XP til SP2. Nå har jeg nettopp vært innom og oppgradert til SP3 og da er problemet vekk. Må ha vært en bug hos Microsoft (ikke den første og sikkert ikke den siste). Takknemlig for forlagene til løsning. Så problemet er fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå