Gå til innhold

Filmmusikk

UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har alle 3 albumene. Skal jo komme sånn spesial greier der på 9 cd`er.

For de som virkelig liker den musikken.

Må ha, må ha, må ha :dribble:

Kill Bill vol.1 og 2 syns eg er bra, litt merkeleg, men bra

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Requiem for a Dream ST, der har du fiffig musikk.

Second that! :thumbup:

Mine favoritter:

Star Wars II attack of the clones

Gangs of New York

Braveheart

Schindler's List

Gladiator

Fight Club

Lock, stock and two smoking barrels

Trainspotting - seriøst mye bra musikk, Iggy Pop, Lou Reed, Primal Scream, Brian Eno, mm.

Lenke til kommentar
The Rock themet er vel og bra det, men Hans Zimmerman blir litt kjedelig i lengden. Om man hører etter vil man merke at stort sett all musikken hans har den samme oppbygningen og bygger på de samme elementene, samlebåndsproduksjon.

Vil ikke si at det er samlebånd fordi man kan kjenne det igjen raskt.. Man merker for eksempel med en gang hvis det er John Wiliams som har komponert (bruken av leitmotifs, f eks) Det er en stil som funker, selv om den innimellom kan komme i reprise. Sånn er det med Zimmerman og

Lenke til kommentar
Nettopp. Synes den "oppskriften" blir litt for billig til å prises som god musikk, liksom.

det skal jo egentlig ikke være musikk du hører på, men heller musikk som passer til filmen, og stemningen...

Det er der Lord Of The Rings soundtrack er så flott. Uansett kor du er så gjer det alt storslått. Var på ein fjelltopp for ei stund sida, såg utover med LOTR musikk på øyret...det var flott :woot:

Lenke til kommentar
det skal jo egentlig ikke være musikk du hører på, men heller musikk som passer til filmen, og stemningen...

Jau, sant nok. Men her er det jo snakk om soundtracks/soundscores regner jeg med, og i den sammenhengen synes jeg ikke den fabrikerte filmmusikken er så mye å samle på. Fungerer bra i filmene, men ikke utenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...