Tjohei Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vel, tenkte det var på tide å få en egen samletråd for ryktene omkring SE's F700, som ingen egentlig vet om fins enda. Det vi vet så langt er at den er "neste generasjons oppfølger til T610". Den skal ha megapixel kamera, minnekort, oppgradert grensesnitt, alt i følge en forum bruker som påstår å ha holdt telefonen. Videre sier han/hun: "It mixes everything that has been good from Nokia and Sony phones so far. Think of K700 and 8910 combined and MORE." Posten kan finnes her. Noen som vet noe mer? Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Vel, tenkte det var på tide å få en egen samletråd for ryktene omkring SE's F700, som ingen egentlig vet om fins enda. Det vi vet så langt er at den er "neste generasjons oppfølger til T610". Den skal ha megapixel kamera, minnekort, oppgradert grensesnitt, alt i følge en forum bruker som påstår å ha holdt telefonen. Videre sier han/hun: "It mixes everything that has been good from Nokia and Sony phones so far. Think of K700 and 8910 combined and MORE." Posten kan finnes her. Noen som vet noe mer? etter det jeg har hørt, er det vel mer enn oppfølger til k700 enn til t610. noen sier også at den sannsyneligvis kommer på markedet før s700. det høres helt idiotisk ut, siden f700 da muligens vil utkonkurere s700, som SE forventer å tjene fett på.. alt tyder på at ryktet er basert på løgn, ihvertfall angående når telefonen kommer på markedet. som sagt har jeg snakket med SE, som hverken vil bekrefte eller avkrefte at f700 kommer. og hvis den kommer, er det ikke en gang sikkert at den kommer til norge. det er mange som snakker om at den skal lanseres i juli. dere vet kanskje forresten at nokia egentlig ikke skulle lansere n-gage QD, før til neste år. men så hadde noen glemt den på et bord i gangen på nokias kundeservice-senter. det ble straks oppstyr når folk så den, og de begynte å ta bilder. kanskje noe lignende har skjedd med f700? Endret 24. mai 2004 av øyst1 Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 men så hadde noen glemt den på et bord i gangen på nokias kundeservice-senter. det ble straks oppstyr når folk så den, og de begynte å ta bilder. kanskje noe lignende har skjedd med f700? Kanskje, og i så fall får vi håpe at det samme skjer med F700, altså at den blir skippa ut så fort som mulig. Ellers er det jo snakk om at den skal lanseres i september/oktober. I den første posten står det: The F series will join the K, S, Z and P series, and the F700 will supposedly be announced in September/October, along with the European equivalent of the Z500. Hvis vi tenker på hvor lenge det er siden SE lanserte S700 og K700, så kan det likevel være en stund til en evt. F700 vil være på markedet, sikkert litt uti 2005. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor er det folk får høre sånt fra? Det ville jo vært litt dumt å gi ut F700 for Sony Ericsson til høsten, da de prøver å tjene på K700 og S700 først. Enig med Tjohei at den kommer uti 2005 hvis den kommer i det hele tatt da? Lurer på åssen den blir... Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor er det folk får høre sånt fra? Det ville jo vært litt dumt å gi ut F700 for Sony Ericsson til høsten, da de prøver å tjene på K700 og S700 først. Enig med Tjohei at den kommer uti 2005 hvis den kommer i det hele tatt da? Lurer på åssen den blir... ER det noe smartere å gi ut K700 nå som T630 omtrent er bare 2 måneder gammel her i Norge. Det SE prøver er å få et vidt produktspekter med 8-10 modeller gående omtrent samtidig. Nokia har eid markedet p.g.a. at de har mange modeller ute samtidig. Det er det SE nå prøver på i et forsøk på å erobre markedet. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Som de skriver her er det altså egentlig T650 vi snakker om, men den har fått navnet F700 istedet, siden SE vil legge T-serien død. Om dette er sant er en helt annen sak. Men jeg tenker at dette må jo være en større oppgradering enn bare en K700 med minnekort, ellers hadde den vel ikke blitt kalt F700, heller K710 eller noe sånt. SE kan jo fremdeles slippe en K700 med minnekort før jul, uten at det vil skade salget av S700 så mye. Men en oppfølger til K700/T630 vil komme, det er bare et spørsmål om tid. Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor er det folk får høre sånt fra? Det ville jo vært litt dumt å gi ut F700 for Sony Ericsson til høsten, da de prøver å tjene på K700 og S700 først. Enig med Tjohei at den kommer uti 2005 hvis den kommer i det hele tatt da? Lurer på åssen den blir... jeg har ikke sagt noe annet heller.. jeg sa at noen folk trodde den kom før s700, og at det var idiotisk! Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Jeg har lenge fulgt med på rykteflommen rundt den nåværende omtalte F700, og dette har jeg kommet frem til, basert på egne tanker og input/info fra andre hold. Hva vet vi? K700 kommer ut. Noen påstår at dette er en ungdomstlf pga. de funksjonene den har, men basert på pris vil ikke jeg kategorisere denne som en ungdomstlf. Sammenligner man denne modellen med T610, vil jeg si at de ligger i samme bruker/prissjiktet. Og av det jeg har observert så bruker alle mennesker T610. Voksne, ungdom, businessmennesker osv. S700 kommer ut. Denne er for den mer avanserte bruker. Jeg vil påstå at brukere av typen 6600, SX1, P800/P900, Qtek 8080 osv vil tiltrekkes av denne. Stikkordet her er multimedia. Hva så med F700? Tar man utgangspunkt i tallene så er det naturlig at denne også heter *700, siden vi har K700 og S700. Hva da med bokstaven F? Med en gang jeg så dette ryktet assosierte jeg Formul1. Hvorfor skal ikke SE lansere en F700? Mine begrunnelser for at SE skal lansere F700 er: - SE har ikke en motetlf som Nokia har/hadde (8910 og 8910i), Siemens (Xelibri og SL55 serien). De har skjønt at det økonomisk lønner seg ikke å fokusere på billigprodukter som 3210, 3310/3330 og lignende lenger. Med introduksjonen av T610 har de klart å både lage en bra tlf, til en dyrere pris, og likevel har mange mennesker kjøpt denne modellen. - SE har ikke et motsvar til Nokias 6230 og SL65. Jeg vil påstå at K700 faller hakket under disse tlf, men hvis det lanseres en F700, vil denne igjen ligge over konkurrentenes tlf i funksjoner men også i design. - SE trenger en tlf i mellomsjiktet av P900 og T610/T630. De har ikke per dags dato en tlf som ligger i dette sjiktet og det trenger de. Jeg vil plassere Z1010 kanskje i denne kategorien. Ok, gitt at de lanserer en F700, hva inneholder denne av funksjoner/design? Ved å bruke bokstaven F, tenker jeg med en gang på Formule1. Jeg vet ikke hva dere tenker. Derfor tenker jeg at dette må være en klasse mobil, både på design men også innhold. Så hvorfor skal det ikke være sant at den ligner på 8910 med titan og ekslusivt design? Hvorfor skal den ikke ha funksjoner av toppklasse som 6230 har? Ergo, min konklusjon er at det vil komme en F700 fra Sony Ericsson. En kloning av 8910, 6230 og K700. Det beste fra to leire, SE og Nokia. Endret 24. mai 2004 av prudent Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Kan godt hende, men at lowend-billigtelefoner ikke selger er bare tull... Se fks. på siemens som pr. idag nok er "low end" kongen Selger en del, men at lønnsomheten ikke er like stor som ved salg av en sx1; helt klart. Men så er også utviklingskostnadene ofte mindre ved en low end tlf. siden disse ofte gjennforener litt eldre teknologi til en meget hyggelig pris. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Pluss at de selger mange ganger fler C62 enn SX1. Samme som på grafikk kort. Det er de beste high-end korta som får mest oppmerksomhet, men det er mid- og low-end korta de henter inn penger på. High-end er "bare" prestisje. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Enig. Men de tjener vanlighvis også mere pr. solgte "prestisje vare" enn en "volum modell". Et eksempel på hva jeg mener; Fks. har jeg hørt at Maybach tjener litt over 350 000 kr. på hver solgte modell uten noe utstyr, til sammenligning tjener VW rundt. 6-7000 kr. på hver solgte VW Golf (det var slik på den gamle typen, kan hende de tjener mer/mindre på den nye.) Forskjellen er heeeeeeeeellltt ekstrem, men så selges det ikke like mange Golfer som Maybacher og dermed så blir forskjellene litt mindre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå