Azper Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei Jeg kjøpte meg et Sapphire Radeon9800pro kort for et par uker siden, og var veldig fornøyd, helt til jeg skulle bruke Maya (PLE versonen, til dere som liker å kalle folk for pirater) Jeg la inn programmet og registrerte, men når jeg skulle starte det fikk jeg den vanlige Windows XP error (programmet måtte avsluttes blablabla). Jeg har prøvd de fleste Catalyst og Omega driverne jeg greide å finne, men jeg får den samme feilmeldingen hver gang. Det spiller heller ingen rolle hvilken verson jeg prøver å legge inn (har prøvd Maya 4, 5 og 6). Har prøvd å installere Windows 2000. Har også prøvd programmene på en annen maskin med annet grafikkort og det funket. Noen som har vært borti lignende, og evt har en løsning? Specs: DFI Lanparty k400a hovedkort amd xp 2800+ cpu 1024mb ddr2700 ram Sapphire Radeon 9800pro Windows XP Professional OS Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 prøvd noen ofisielle maya forum? Evt sjekka etter patch / problemløsning på sidene deres? Lenke til kommentar
Azper Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 prøvd noen ofisielle maya forum? Evt sjekka etter patch / problemløsning på sidene deres? Har sett rundt på Maya siden, mange som har samme problemet, men ingen har noen løsning. Håpet noen her kanskje viste noe, mange folk med peil her Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123729&view=detailed Dette korte brukes til 3D. Lenke til kommentar
Azper Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123729&view=detailed Dette korte brukes til 3D. ehh? Jeg er klar over det, men jeg har Radeon9800pro og ikke 7-8000kr ekstra Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 For å være pirkete finnes ikke versjon 6 i PLE Ya pirate! Jeg bruker Radeon9800Pro til Maya 6.0 Unlimited, 3DstudioMax 6.0 og Softimage XSI 4.0 og fungerer plettfritt. Prøv å formatere harddisken, det løser mange driverkonflikter hvis ikke du vet hvordan du skal fikse det manuelt. Lenke til kommentar
Azper Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) For å være pirkete finnes ikke versjon 6 i PLE Ya pirate! Jeg bruker Radeon9800Pro til Maya 6.0 Unlimited, 3DstudioMax 6.0 og Softimage XSI 4.0 og fungerer plettfritt. Prøv å formatere harddisken, det løser mange driverkonflikter hvis ikke du vet hvordan du skal fikse det manuelt. OK da, du tok meg der, men jeg lastet det bare ned for å sjekke om det funka. Maskinen er nyformatert, og forholdsvis fresh. Hva slags driver og operativsystem bruker du som du får til å virke? EDIT: Finnes det ikke noen programmer som rydder opp i driverne? er ikke så veldig hypp på å reinstallere Windows, er så stress Endret 24. mai 2004 av Azper Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Desverre jeg må nok si dette, 9800PRO kortene holder seg bare til spilling, jeg sitter og modelerer meg ihjel på Cinema 4D og etter et par dager så begynner kortet og slite, det er veldig rart med de 9800, 3Dlabs kortene ruler jo konge når det gjelder dette, hvis du har nok råd spar penger og kjøp deg et NV Quadro kort Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Har Maya 6 og d har fungert veldig bra med mitt Sapphire 9800PRO. Men d sliter når man forsøker å gjøre noe mer enn vanlig poly-modellering..Og ska man drive med dynamikk og sånt, så e no 1GB minne i minste laget også . Har 4-4driverne mener eg. Det må isåfall kun være PLE-versjonen som har problemer med dette kortet. Endret 24. mai 2004 av brsseb Lenke til kommentar
Azper Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har prøvd unlimited 4.5, 5.0 og 6.0. og PLE versonen til 5.0 Ingen fungerer ordentelig. Hvis det var driver kræsj ville det vel funke når jeg la inn win2000? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Men d sliter når man forsøker å gjøre noe mer enn vanlig poly-modellering. lol ja, jeg extruder og optimizer og subdiviner at det er skummelt, men jaja, detaljer må man ha, er enda ikke ferdig med kroppen til fightern min enda og det begynner og merkes på kortet når han skal rendre, prøvde og lage en arme av droidene mine som ikke er skikkelig detaljert enda..... hadde kanskje 16 stk i bakgrunnen og han klikka etter en 30min, 'NO ENOUGH MEMORY', må skaffe den nye render motoren som lurer ram Lenke til kommentar
Azper Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Fant en løsning på det, lastet ned alt jeg kunne rote frem av Windows updates, da funka det. Etter 300mb med nedlasting Er nå en happy camper. BTW: Noen som veit om noen bra nettsteder med Maya tutorials og slikt? gjerne Norskt Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 har ikke noe maya spesefikt å hvise til (bruker max selv) men www.storedyret.com er en fin plass for folk som liker å drive med 3d,web,foto osv. ta en tur innom så kanskje du finner noe interesangt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå