mhauglie Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Var hos Møller Ensjø med min Audi A4 1.8 som gikk som en sliten 1.6 og brukte 1,2 på mila. Fikk kjørt diagnose på den å det ble konstatert defekt lambdasonde. Noen som har erfaring med dette? Kan dette stemme og har noen vært borti sondene de selger på Biltema? tenker på kvalitet/holdbarhet. Er LEI av at bilen går råttent å tømmer lommeboka med det enorme bensinforbuket!! Lenke til kommentar
andvsduck Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Kunne tenke meg at sonde fra Mekonomen hadde vært et bedre alternativ. De lover tilsvarende orginal kvalitet eller bedre. Har bare godt å si om Mekonomen etter "ørten" bilkjøp. Hvis man står å prater litt om prisen, kommer det fort noen rabatter også inn i bildet Lenke til kommentar
mhauglie Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Ja men pris hos mekonomen var nesten samme som hos Audi, 1821 og 1621 var prisene jeg fikk .... ingen delebil å oppdrive heller Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Lambda sonder har en estimert levetid på 65-80k km fra lambda sonde produsent (f.eks NGK eller Bosch). All levetid over dette regnes som en bonus.. Lambda sonder blir momenttant ødelagt av blyholdig bensin, silikon og mye olje i avgassene fra forbrenning. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Duppeditt som måler oksygeninnholdet i eksosen. Lenke til kommentar
MHB Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kanskje like greit å teste en sonde fra Biltema, funker de også, så finner du ut om det i det hele tatt er lambdasonden som er ferdig. Slipper du å betale 1600 for å finne ut at det ikke var den likevel...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå