Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har en 95 Audi A4 1.8 125Hk som jeg ønsker å dra noen fler hester ut av. Har sett på chip som et steg men vil ha noe mer enn det. Har hørt at å bytte kam kan være et rimelig og godt alternativ, men HVOR og hos HVEM får jeg kjøpt dette? :hmm: Å er dette noe jeg kan bytte selv? Skal også investere i et bedre luftfilter noen som har erfaring med hvilke filtre som gir best performance?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt kammer (to vet du) til denne motoren, men det koster, og du trenger et matchende program ("chip") for å få det til å fungere ordentlig. Og du vil ikke komme unna at denne motoren har lite bunndrag og får enda mindre, samtidig som toppeffekten ikke øker radikalt.

Spar pengene og kjøp en 1.8T. Hvis du ikke kan bytte bil og absolutt må ha mer muskler, så går det jo å bygge om med 1.8T motor, om du har råd og ork til å stå lange kvelder i garasjen. Men da får du jo ikke bremsene, og store problemer med forsikringsselskapet om du krasjer den... *regress* :cry:

Lenke til kommentar

Hvis man absolutt må gjøre noe med den bilen, er vel:

kammer

Chip

Filter

Eksos

Det som er den greieset løsningen, men spørsmålet er jo om det koster mer enn det smaker. Personlig ville jeg prøvd å fått bytta bil i en 1,8T, for å bygge om er NOK jobb, bare det å bygge om motoren og få tilpassa alt der er nok jobb i seg selv, så bør det gjøres noe med bremser, få godkjent dette (pga forsikring som nevnt over). Er lettere å bare se etter noe ferdig da, og heller la den bilen du har nå, være litt slapp.

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...