Gå til innhold

to vifter på én kanal...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort dette på min Aerogate II. Funker sikkert ganske likt på din. Jeg bruker Titanvifter som har tre ledere i kontakten. Det jeg gjorde var å klippe av kontaktene ca 10 cm ned på leningen på viftene jeg skulle kople sammen. Fargene på lederne hos meg var rød, sort og blå. Den rød var V+, den sorte jord og den blå ledet turtallspulser. Jeg splittet lederne i ledningen sånn at jeg kunne jobbe med en og en. så avisolerte jeg litt på alle de rød ledningene (en fra hver vifte og en fra den ene kontakten). Tvinnet dem sammen, la på litt loddetinn for at alt skulle holdes på plass og sikre god ledningsevne, og isolerte til slutt md krympestrømpe. Deretter gjorde jeg det samme med de sorte lederene. Nå er det bare de blå igjen. Disse leder pulsene som går til turtallsavlesningen. Å kople sammen disse regner jeg med bare hadde blitt rot, men siden viftene er like, og trekker like mye strøm regner jeg også med at de snurrer ca like fort. Jeg lot bare den blå lederen fra en av viftene gå til kontakten. De andre bøyde jeg bare pent til siden og festet med krympestrømpe. Funket som fjell for meg. Ligger noen bilder i workloggen(se i signatur) min et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...