Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har sett på flere sider (driver å ser på diverse utenlandske spill sider ol.) der det står ip koden min, og "loacted in Norway" !! :scared:

Er det noen måte å "gjemme" ip koden min på? Jeg vil da ikke at de skal misbruke den på noen måte.... Eller kan de det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å "gjemme" IP-adressen. For å si det på en måte; webservere og andre servere rundt omkring på Internet trenger å vite hvor de skal sende dataene som blir forespurt.

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar

Okay, nå skal jeg prøve å være litt hjelpsom. Det er sikkert det du var ute etter istedet for å finne ut hvilken kategori du skulle poste i.

Det er ingen måte å gjemme IPen DIN på.

Det du KAN gjøre, er å koble deg til VIA en annen server, så den da blir et slags mellomledd.

Deg->Proxy->Server.

Serveren vil kun se Proxy. Den vil ikke se deg.

Her er det jeg fant ut om IPen min: http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=s...o_search=Search

Det vil kun stå hvem som eier den IPen (Telenor), og det vil ikke stå mitt navn der.

Dersom du ikke gir fra deg navnet ditt, kan ikke disse utenlandske sidene få vite hvem du er.

Det er nesten som registreringsskiltene på bilene. Du kan lett se fra hvilken by de kommer fra, men å vite hvem de er, er en annen sak ;)

Edit: og med tanke på at xaevo er en nykommer, bør vi ta godt imot han/henne, istedet for å klage på alt han/hun gjør feil!

Vil ikke skremme bort noen, vil vi vel?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...