PC^2020 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hei, jeg må konvertere partisjonene mine til FAT32. Og de er nå på NTFS. Noen som vet hvordan jeg får gjort det? Jeg får heller ikke formatert en ren partisjon. I Disk management står det at den partisjonen er "system" men den har ikke pagefile eller windows på seg... OS: Windows 2003 Server Jeg kan ikke bruke PM8. (det støttes ikke av W2k3) Diskene skal konverteres uten å miste data.. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 hvis du installerer winxp på en tom disk så burde du kunne bruke pm8 (jada tungvint men). PS fat32 er et gammelt og mye dårligere filsystem en ntfs (men det var da ikke det du spurte om) Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei, jeg må konvertere partisjonene mine til FAT32. Og de er nå på NTFS. Noen som vet hvordan jeg får gjort det? Jeg får heller ikke formatert en ren partisjon. I Disk management står det at den partisjonen er "system" men den har ikke pagefile eller windows på seg... OS: Windows 2003 Server Jeg kan ikke bruke PM8. (det støttes ikke av W2k3) Diskene skal konverteres uten å miste data.. Du kan ikke konvertere uten å miste data på den partisjonen som du skal konvertere. I konverteringsprosessen blir partisjonen formatert. Du kan prøve PM7. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) har da konvertert fra fat32 til ntfs uten å miste data før.. hva mener du med at fat32 er så veldig dårlig og ntfs er så bra? Ntfs funker faktisk jævla dårlig i linux.. Endret 24. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
alos Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 har da konvertert fra fat32 til ntfs uten å miste data før.. Det går greit den ene veien, men det er når man skal tilbake at problemene kommer. Synn, men sant. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 uten 3.parts programvare så er det bare konvertering til NTFS som går. Nå er jo NTFS tiltenkt Windows NT, 2000, XP og 2003, så det er jo ikke så rart at linux ikke takler det så bra. (Du får ringe Linus Thorvalds med et endringsforslag... ) Ok, spøk til side: Du kan ta ut disken og sette den inn som en ekstra disk i en pc med winXP/2000 e.l. og boote den maskinen opp med Partition Magic. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 ja, mekka det i stad.. gikk greit å konvertere diksa over til fat 32.. og nå har jeg lagt inn WIN98 på pcen min også... (funker jo fett til å spille med) Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 har da konvertert fra fat32 til ntfs uten å miste data før.. hva mener du med at fat32 er så veldig dårlig og ntfs er så bra? Ntfs funker faktisk jævla dårlig i linux.. sorry viste ikke du kjørte linux, men ntfs er uansett bedre til å kjøre feks xp, 2000, 2003. men med det opsettet du har er det nok riktig med fat32 da. winxp passer faktisk minst like godt til å kjøre spill på som win9x, problemene med hastighet er blitt slipt bort ved hjelp av drivere (og ram da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå