oystein93 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Den 10 år gamle skjermen er vendt til døden. Må ha meg ny. Helst en LCD-skjerm, men jeg har max lyst å bruke 3000,- på en slik. Finnes det? Til slutt må jeg få en oppklaring rundt hva en TFT-skjerm er? Versus LCD. Ser de er litt rimeligere Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 LCD deles røffli' inn i to typer: TFD (gårsdagens teknologi) og TFT (dagens teknologi). TFD finner du fortsatt på endel mobiler - de med dårlige skjermer, og TFT er vel å finne i nær sagt alle LCD-er som selges idag 3000,- er litt knepent, og du finner ingen brukbare 17" skjermer i det prissegmentet. Hopp opp litt i pris så finner du et par OK Samaung skjermer, men de er bare såvidt OK. Kjøp deg heller CRT for den summen Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hopp opp litt i pris så finner du et par OK Samaung skjermer, men de er bare såvidt OK. Kjøp deg heller CRT for den summen Samsunger koster vel 5000 ca? Jeg også er på utkikk etter en LCD, men helst ikke noe særlig over 4000. Forslag til det? Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 du får det du betaler for. 5000 er et minimum. Du bør investere penger i en god skjerm. Spiller ingen rolle hva som er i pcen hvis alt som vises på skjermen er dårlig. har du dårlig råd, kjøp en CRT skjerm. Vanlig skjerm. Velg flatt bilderør. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Les litt her om 17" skjermer: Den store LCD-Testen: Del 1 Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 En annen tråd som nettopp har vært diskutert kan kanskje også hjelpe deg litt, der det ble diskutert LDC og CRT skjermer til rundt 4000 kr. Du kan finne den HER. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 cy_demon' date='24/05/2004 : 00:25'] du får det du betaler for. 5000 er et minimum. Du bør investere penger i en god skjerm. Spiller ingen rolle hva som er i pcen hvis alt som vises på skjermen er dårlig. har du dårlig råd, kjøp en CRT skjerm. Vanlig skjerm. Velg flatt bilderør. Når får du gi deg.... *slap* 3000 kr... Hm! Du får nok kun bare noen 15" LCD skjermer for det... og det blir for lite... 3500 kr... For dette får du de billigste 17" Samsung LCD-skjermene... Disse ville nok være bra nok... ikke de beste, men det vil sannsynligvis være en enorm oppgradering fra den du hadde 4000 kr... Nå begynner det å bli meget gode skjermer... spiller du en del så kjøper den som vant "Den Store Spill-testen" i "Den Store LCD-testen - Del 1" Rimelig og bra... Vil faktisk kanskje si at du bør velge den uansett... Det er nok den beste skjermen i prisklassen 3500-4000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå