Gå til innhold

Ny skjerm til meg

Anbefalte innlegg

Den 10 år gamle skjermen er vendt til døden. Må ha meg ny. Helst en LCD-skjerm, men jeg har max lyst å bruke 3000,- på en slik. Finnes det? Til slutt må jeg få en oppklaring rundt hva en TFT-skjerm er? Versus LCD. Ser de er litt rimeligere :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD deles røffli' inn i to typer: TFD (gårsdagens teknologi) og TFT (dagens teknologi). TFD finner du fortsatt på endel mobiler - de med dårlige skjermer, og TFT er vel å finne i nær sagt alle LCD-er som selges idag ;)

3000,- er litt knepent, og du finner ingen brukbare 17" skjermer i det prissegmentet. Hopp opp litt i pris så finner du et par OK Samaung skjermer, men de er bare såvidt OK. Kjøp deg heller CRT for den summen ;)

Lenke til kommentar
Hopp opp litt i pris så finner du et par OK Samaung skjermer, men de er bare såvidt OK. Kjøp deg heller CRT for den summen ;)

Samsunger koster vel 5000 ca?

Jeg også er på utkikk etter en LCD, men helst ikke noe særlig over 4000.

Forslag til det?

Lenke til kommentar
cy_demon' date='24/05/2004 : 00:25'] du får det du betaler for.

5000 er et minimum. Du bør investere penger i en god skjerm. Spiller ingen rolle hva som er i pcen hvis alt som vises på skjermen er dårlig.

har du dårlig råd, kjøp en CRT skjerm. Vanlig skjerm. Velg flatt bilderør.

Når får du gi deg.... *slap*

3000 kr... Hm! Du får nok kun bare noen 15" LCD skjermer for det... og det blir for lite...

3500 kr... For dette får du de billigste 17" Samsung LCD-skjermene... Disse ville nok være bra nok... ikke de beste, men det vil sannsynligvis være en enorm oppgradering fra den du hadde ;)

4000 kr... Nå begynner det å bli meget gode skjermer...

spiller du en del så kjøper den som vant "Den Store Spill-testen" i "Den Store LCD-testen - Del 1"

:thumbup: Rimelig og bra...

Vil faktisk kanskje si at du bør velge den uansett... Det er nok den beste skjermen i prisklassen 3500-4000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...