Gå til innhold

Hjelp! Støydemping av Geforce 4 4600

Anbefalte innlegg

Hei!!

Eg er lei av en bråkete pc,

og eg skal straks kjøpe Gainward Geforce 4 4600 powerpack eller.no

Så kom med forslag!

Kan denna eventuelt funke:

(detta er hos Netconnection.no)

Zalman GPU ribbe

Klikk for mer informasjon Denne ribben eliminerer behovet for en egen vifte på skjermkortet, og drar nytte av sirkulasjonen fra andre vifter i kabinettet pga dets store areal. Anbefales dersom du ønsker en stillegående PC.

Varenummer: ZM17Cu

Pris: NOK 250.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Og med det samme, støydemping av Chieftec 340 w strømforsyning, kva vifte kan eg bruke til å støydempe den (den stillaste vifte) + ha bra nokk kjøling?

Håper på maaange svar....

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

Eg har den til å kjøle mitt GF3 kort. Men den er kjøpt hos Microplex, og der stod det at ein burde ha vifte i tillegg for å kjøle kraftige kort som GF3. Så eg har ei 80x80 Zalman-vifte i tillegg (på 7 volt)

Mindre krafitge kort kunne klare seg med passiv kjøling. Så da kjem det an på kor mykje varme GF4 produserer......

Det kjøler forsåvidt bra, men det er litt krøkkete å feste vifte på den dingsen. Kjølaren må dessutan limes på, kan ikkje skrus fast. Så innlegget til hurst er nok fornuftig ja :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-10 18:14 ]

Lenke til kommentar

den zalaman-kjøleren tror jeg er en dårlig løsning for et så kraftig kort.

hva med å kjøpe en skikkelig cpu-kjøleribbe og lime på den? så tar du bare av vifta som følger med (eller kjører den på 5v/7v).

bare forslag...

Beste ville vel vært vannkjøling :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har montert Zalman kjøling( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM17CU ) på min GForce 3. Var litt plunder å få den på siden TV-ut/inn biten sto i veien for kjøleribben. Dette løste jeg med å tenke f..n eller og bøye kjøleribben til slik at den går opp og over før den bøyer ut igjen. Hele greia limes på med thermolim eller noe slikt (medfølger).

Siden jeg kjører Zalman CU6000 ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CNPS6000CU ) på CPU så kunne jeg feste vitre nummer 2(må kjøpes separat) i opphenget til denne. Testet etterpå med å kjøre MadOninons i loop i en halv time. Kjente på kjøleribben og den var ikke varmere enn resten av kabinettet.

Har gjort en god del for å fjerne støy fra kabinettet. Montert asfaltmatter, fått inn 2 vifter (1 blåser kaldt inn og en blåser varmt ut av kabinettet). Fjernet alle småvifter (chipset og grafikk kort) og erstattet de med kjøleribber.

Nå er det harddisk og strømforsyning som støyer. Ser for meg at strømforsyning må gjøres noe med. Når det gjelder harddisk så skifter jeg til Seagate Barracuda IV (80 GB, 7200 omdr og musestille).

Vel, det var mine erfaringer. Hvis det er ønskelig så kan jeg etterhvert legge det ut på nettstedet mitt ( http://www.oesolberg.com )

[ Denne Melding var redigert av: ShitHead_No på 2002-04-12 13:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...