Wolverin Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har laget ferdig et program som skal ordne litt med filer basert på innhold og størrelse, og jeg har compilert dette. På min datamaskin fungerer det toppen, men da jeg tok det med meg over på min bærbare pc for å demonstrere det for en kompis, så ville det ikke lengre kjøre. Det kom opp feilmelding om at jeg manglet en ocx fil. OCX filen heter COMDLG32.OCX. Det er altså her snakk om Microsoft Comon Dialog box 6.0, og med andre ord en filbrowser funksjon i selve programmet. Hvordan kan jeg bake denne ocx filen inn slik at den blir liggende i exe filen min? Er veldig dumt at det ikke skal fungere på vanlige maskiner, og jeg må ha det til å fungere på maskiner uten admin rettigheter. Hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg har lett og lett på menyene i VB 6.0, men ikke klart å funnet det enda. Tenkte kanskje noen av dere hadde gjort dette før. Hvilken meny er det, og hva og hvor skal jeg trykke?? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 bruk package and deployment wizard, ligg på startmenyen under VB Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hvis du ikke har for ønske å lage installasjonsfiler på 5MB til et program på mindre en 1% av dette, kan du legge inn en erstatning for Microsoft Common Dialog Control 6.0. Denne fungerer med API-kalls og skal derfor være støttet av Windows NT 3.1 eller senere og Windows 95 eller senere. Du finner filen her: http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Code/...ect/article.asp Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg kopierte ut ocx filen og la den i samme katalog som programfilen (exe filen) jeg har kompilert ligger i, og da fungerte programmet helt utmerket. Er dette en okei måte å gjøre det på, eller vil dette kunne føre til problemer på en NT, Win 9x, Win 2000, Win XP, terminal server system? Maskinen jeg har testet det på nå er en Windows XP Home Edition norsk, på en bærbar PC. Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Eg bruker DigitalWeb InstallWizard som du kan laste ned fra http://www.tucows.com/preview/196130.html It comes built with OCX, OCB, DLL and EXE support, and a size option for full customization. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå