mbst Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Lurer på å kjøpe et kabinett fra Noise Control. Har noen her erfaring med disse? -Ser de solide ut, som mitt Aopen HQ45, eller bærer de et litt billig preg? -Samme spørsmål gjelder for "design-serie"-kabinettene hos Microplex. -Noe annet jeg tenker på er fargen. Selvsagt ser det fint ut med svart etc, men CD-stasjonene er jo grå! Og jeg har ikke tenkt å spraye dem, for da blir det ikke lett å selge dem senere... hva da? -En løsning er å kjøpe kabinett med dør foran Cd-stasjonene. Hvilke har dette? Tar gjerne i mot tips om andre kabinetter. Det skal være midi-tower. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Mitt NC midi har ei skyveluke framfor brønnane. Samanlikna med mitt AOpen HX45, så er NC veldig solid og stødig. Om det er pent er vel meir smak og behag. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 18:08, Ola PeK skrev:Mitt NC midi har ei skyveluke framfor brønnane.Samanlikna med mitt AOpen HX45, så er NC veldig solid og stødig. Om det er pent er vel meir smak og behag. Fint at du hadde både AOpen og NC, da har jeg noe å sammenlikne med. Har du noe mer å tilføye, bare kom med det.. :smile: Hvor mange 3,5" brønner har NC internt? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hmm, det står tre interne på sidene til microplex, men eg kan no ikkje sjå meir enn to 3,5" i mitt. (altå tre eksterne 5,25 + to eksterne 3,5 + to interne 3,5). Eg har NC2015, men skulle eg kjøpt no i dag så ville eg nok teke NC2085, det er ein del penare. Når det gjeld vifteplassar så bør ein nok skjære ut litt meir enn dei små hola som er der som standard (masse små hol, betre å ha eitt stort). Den skyveluka framfor brønnane er veldig fin, den er fora med kork, slik at den demper støy frå cd-rom/dvd. Ellers så var det ganske trangt å få på plass KG7-kortet mitt (digert) på grunn av mattene, men det gjekk da til slutt :smile: Lenke til kommentar
bertie Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 jeg har samme erfaringer som han over her, at det var noe trangt å få plass til hovedkortet, men ellers syns jeg det er et bra kabinett. Demper støyen bra, selv om utseendet ikke er så spennende akkurat... Det er hvertfall ikke noe dårligere enn aopen-kabinettet jeg hadde før. Har bestillt sånn whisper-kabinett til å ha bakpå som jeg skal montere imorgen, så jeg kan jo si hvordan erfaringene er med det også etterhvert... Mitt er fulltower da... bertie Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Hvorfor passer hovedkortene bare så vidt? Er det på grunn av at matta i bunnen av NC-kabinettet butter oppi kortet? Dette virker jo litt klønete fra NC's side, kabinettet skal jo støtte ATX-standarden.. Jeg er enig i at det grå NC-kabinettet virker litt kjedelig. Det samme vil jeg også si om det svarte/sølvfargede. Formen kan godtas under tvil, men den sølvfargede plasten virker litt "billig" på de bildene jeg har sett. Derfor tror jeg tingene heller mot et Chieftec-kabinett, evt beholder jeg mitt AOpen HQ45 (som forresten akkurat har for få 3,5" plasser). Uansett hva jeg velger av disse, kommer jeg til å kjøpe NC støydempingsmatter til å dempe dem med. Hvis jeg velger et Chieftec-kabinett tror jeg det blir midi-versjonen av Scorpio. Er det noen her som vet hva slags strømforskyning Chieftec-kabinettene fra Komplett har? Det står bare "340W", og jeg lurer selvsagt på om de bråker mye.. da blir jo hele poenget borte. Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Plextor leverer sin brenner i svart utførelse, http://www.plextor.be/English/products/pxw401240a.html tror dette er strømforsyningen som er i Chieftec kabinettet du tenker på: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=HPC340201 mvh Christian Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Har NoiseControl NC2079 og er kjempefornøyd. Hadde ingen spesielle problemer med å få plass til hovedkortet i det. Personlig synes jeg det er ganske stilig, og skyvedøren i front er også praktisk. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Kjøpte et chieftec kabinett med den 340 watts strømforsyningen. Den strømforsyningen bråker veldig lite og tror ikke du vil bli veldig plaget av den. Usikker hvor mange db den gir da jeg ikke har dette kabinettet selv, men det er mye mye mer behagelig en det aopen kabinettet mitt var før jeg skifta strømforsyning og vifte i den. Det er det beste kabinettet jeg har vært borti med skinnene på ide enhetene, kabinettvifteplasseringene og luften rundt i kabinettet. God plass til hovedkortet jeg monterte i det (Abit kt7a-raid). Eneste er om du har et veldig langt skjermkort kan det hende du må montere harddisken øverst i harddiskskuffa for dette ble temmelig nært på ati 7500 kortet så jeg. Det går, men tetter igjen litt luftstrøm om du er veldig opptatt av det. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Har nå fått på plass mitt "whisper-box"-kabinett til å ha bakpå NoiseControl-kabinettet. Har nå da NC2016 utifra microplex-sidene med NC2030. Dette hjalp også betraktelig på lyden fra pc'en. Ikke at den var så høylydt fra før, men dette gjorde det lille ekstra. Ser at temperaturen i hardwaremonitor'en ser ut til å ligge på 46,5-47 på idle mot rundt 46 tidligere, men det er litt snart å si(har ikke hatt det mer enn noen timer). Temperaturen i kassa har sunket fra rundt 32 til 29-30. Dette er temperaturer lest av fra Hardwaremonitor'en som følger med til Abit KR7A-Raid, så jeg vet ikke hvor nøyaktig disse er, men... Er hvertfall strålende fornøyd, og som en oppsumering kan det vel sies at erfaringen min er at ikke kabinettet ser råspennende ut, men det er hvertfall ganske stille... bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå