Gå til innhold

Dual DVD brenner. Plextor eller Nec?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører mye. At Nec Skal komme med en 2510A brenner som kan oppgraderes til dual layer. Men så er det mange som sier at det er en firmware ute som gjør 2500A til 2510A? Men om denne igjen kan gjøres om til dual layer vet jeg ikke. Virker som det må en mer stabil laser inn i brenneren for å brenne 2 lag.

Dumt det kommer så lite info før den rett kommer ut. Vet ikke pris eller info på denne slik at jeg er usikker på om jeg skal kjøpe en NEC 2500A eller vente litt.

BenQ har kommet med en brenner som kan dual til høsten med ny firmware. Pris rundt 900 kr.

Plextor kommer sikkert med en dualbrenner de også.

Men hvor lenge må jeg vente før dette dukker opp?

Lenke til kommentar
Flasher du 2500A til en 2510A ødlegger du dvdbrenneren din.

Du vil få ekstremt mange feilbrenninger (hvis du kan brenne i det heletatt).

Hvis du ikke fysiskt vil stille inn laseren på den dvdbrenneren så kan du glemme det.

Hei.

Jeg har vært i kontakt med 'Herrie', han som laget firmware-oppdateringer for NEC1300A i høst og som var med på å gjøre denne til et av de beste kjøpene før jul.

Han bekreftet at 1300A ikke vil være i stand til å brenne DL selv med ny firmware men han sa også at han allerede har gjort to feilfrie brennetester med en firmwareoppgradert NEC2500A og DL media.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Flasher du 2500A til en 2510A ødlegger du dvdbrenneren din.

Du vil få ekstremt mange feilbrenninger (hvis du kan brenne i det heletatt).

Hvis du ikke fysiskt vil stille inn laseren på den dvdbrenneren så kan du glemme det.

Hvor har du dette fra? kilder?

Eller sikter du til noe Nec har informert om? :roll:

Har selv flashet til nd-2510 og ingen feilbrenninger enda!(har riktig nok ikke prøvd dual layer da disse platene vanskelig å få tak i)

Lenke til kommentar

Jeg har lest at problemet ligger i at det kreves en kraftigere laser for å brenne dual-layer dvder. Men dagens 8x (12x i Plextor sitt tilfelle) brennere har allerede en kraftig nok laser (i teorien) så det kommer helt ann på om resten av brenneren er i stand til det, mulig laseren f.eks må omkalibreres? I den forbindelse stiller jeg meg litt tvilende, såvidt meg bekjent kalibrerer jo dagens brennere seg flere ganger under en brenning. Er laseren kraftig nok til å i teorien brenne dual-layer bør det kun være snakk om en firmware oppgradering. Men igjen, mulig det er andre begrensende faktorer inne i bildet.

Nec har vel sagt at hovedforskjellen på 2500 og 2510 er en ny kontrollbrikke og rekalibrert laser!? Hvis man skal dømme ut ifra at noen får den hacka firmwaren til å funke på sin 2500 mens andre ikke kan brenne noe som helst lenger så kan man nok trekke den slutning at sannheten ligger et eller annet sted i gråsonen mellom hva Nec sier og hva "hackerne" sier (det er min personlige tolkning for nå ihvertfall).

Til slutt avhenger det også på om produsenten vil gi deg en "gratis" dual-layer brenner. (alltid snakk om penger i enhver bransje!)

Personlig har jeg bestilt meg en PX-712A, blir den oppgradert til dual-layer ved en senere anledning så er det en grei bonus. Men dual-layer er ikke noe personlig mål for meg enda, ryktet vil ha det til at platene kommer til å koste skjorta og vel så det til og begynne med. Og det går sinnsykt tregt å brenne 1. generasjons platene så jeg har for øyeblikket valgt å ignorere dual-layer.

Jeg sendte forresten for en liten stund siden en mail til Plextor og spurte om PX-712 kom til å oppgraderes til dual-layer med en firmware oppgradering ved en senere anledning men det ville de ikke svare på gitt, de benektet det ihvertfall heller ikke da. :blush::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...