deranged Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hei! jeg har en opel omega club 1993 modell. Denne skulle jeg ha trimmet billigst mulig så jeg får noe mer Hk i den. Men motoren som sitter i fra før har gått 300.000, så det blir vel lite aktuelt å gjøre noe mer med den, som å bytte kam og sette på turbo. Har hørt noe om at en calibra 16V "glir rett inn" i den, men det er vel en litt for dyr motor? Tenkte jeg skulle bruke en 5-6000 kroner på dette. Drivverket, bremsene og girkassen i denne bilen skal vel funke opp til en del HK? Noen gode ideer til motor (gjerne med turbo), som ville blitt billig å sette inn i denne, uten at det blir noe særlig ombygning, og til en pris på 5-6000kr eller mindre? På forhånd takk, daniel =) Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Av en vanlig 2,0 fikk jeg oppgitt at jeg kan plane toppen ca 1mm, bytte kam som du sier og grenrør (snill). Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du kommer ikke langt med 5000kr. Skal du bytte kam koster bare det fort 5000kr. Tja en calibra-motor (C20XE) passer rimelig godt nedi. Men den må nok bygges om litt da calibra har framhjulsdrift, evt 4*4. og er tverrstilt, ikke rekkefirer som i omega. En slik motor kan du jo være heldig å få til ca 6000kr, alt avhengig av generell stand og km. Den har 150hk orginalt hvis du lurte på det;) Lenke til kommentar
Volvolarsen Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg vet ikke om dette går, men du får tak i volvo turbo-motorer fra 5000 og oppover. Har ikke peiling på hvordan det passer, men alt passer med riktig verktøy(les slegge) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå