ZebGuru Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Tenkte kjøpe meg en Seagate Barracuda IV 80GB UATA-100, og denne er oppgitt med interface type 40-pin/80wire. Kan jeg fremdeles benytte denne mot mitt gamle ATA/33 hovedkort (Aopen AX59pro)? Jeg kjører en 40GB ATA-100 WD disk i dag, og det funker utmerket. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 I prinsippet skal det gå helt greit, men er ikke 100% sikker på hvor store harddisker det hovedkortet tar, men siden det tok den 40gb hdd'en, skal du ikke se bort i fra at den klarer 80gb hdd'en :smile: Du kan jo ev. sjekke hjemmesiden til Aopen for å se hva det står om oppdatering av BIOS osv. Lenke til kommentar
ZebGuru Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Takk for svaret. Ser at jeg har siste BIOS-flash for ax59pro-kortet, og at den skal fikse problemet med harddisker over 60GB. Tar derfor tjansen på å kjøpe den. Er den for stor, så har jeg en nyere PC som jeg bytter disk med. Jeg var kun bekymret for dette med ATA100 og 40/80 kabel. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 du kan ta det knusende med ro. dagens ata 133/100/66 disker er bakoverkompatible med de gamle ata33 ide-kontrollerne. som nevnt før, det eneste som må til er en bios oppgradering, pga størrelesen på disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå