Gå til innhold

Nforce 250gb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De eneste som har testet nForce3 250Gb kort er testere, ikke noen privatpersoner enda (ikke som jeg har fått med meg ihvertfall). Selv har jeg bestilt EPoX EP-8KDA3+ pga. mange funksjoner. Dessuten har EPoX rykte på seg for å lage meget overklokkingsvennlige hovedkort (EP-8RDA3? :))

Hvilken RAM du velger er ikke så lett å si, men OCZ og Corsair er som oftest gode valg. Når du skal klokke så kan vel PC3500 RAM være kjekt å ha, eventuelt PC3700, men desse har som oftest dårlige timinger (PC3700). OCZ's EL brikker og Corsair LL brikker er brikker med lav latency (gode timinger), se om du finner noen slike i PC3500 hastighet, så har du nok noen gode brikker :)

Lenke til kommentar

siden du skal ha nforce 3 250gb hk, som er bra valg, så er det bare å finne et som har det du trenger av extra ting, gigabyte har noen med dual gb lan bl.a

corsair twinx er bra brikker og ocz er også bra, for overklokking bør du kanskje finne noen pc3500 med cl2 for å får mest mulig ut av sakene

pc3700 er endra bedre men er vanskelige å finne med bra timings

Lenke til kommentar

Vær klar over at dette 3700 minnet er noe av det beste du kan få tak i til AMD64:

OCZ PC3700 EB

"Frankly, for Athlon 64, we would be hard-pressed to choose any other memory over 3700EB or 3500EB for the nForce3-250/K8T800 PRO or other boards that support working PCI/AGP locks on Athlon 64. 3700EB is simply astounding on Athlon 64."

Se denne testen:

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=2057&p=1

Minnet er helt nytt og Netshop skal få det inn til uka. Vil Koste ca. 3300,- for 1gig.

Litt stiv pris, men det beste koster jo ;)

Lenke til kommentar
Er det best å klokke med en enkel 1gb brikker eller 2 512 ?

Hvis du planlegger å klokke minnet over spesifisert hastighet så vil jeg tro 2x512 er best å klokke med siden små minnemoduler generelt sett når høyere klokkefrekvenser.

Tror du det er ramen som vil stoppe meg her ?

250gb hk

A64 3200+

og denne ramen: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2697

Det vil sannsynligvis gå opp i opp hvis du justerer minnet til slitt slappere "timings". Hvilken kjøling tenker du å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...