Gå til innhold

Hvordan vaske en LCD skjerm?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nå fått meg en 17' tommer LCD skjerm, problemet er at det fort blir fett flekker å andre ting som setter seg "fast" i skjermen...

For noen dager siden, prøve jeg og vaske den, brukte en fuktig klut som jeg tok sagte over hele skjermen, der etter tok jeg en tørr klut over tørket forsiktig av.

Reslultet i dette, var syke merker, det ser ut som store riper, som kommer med en gang jeg tar på vand...

Når jeg bruker tørr klut, får jeg jo ikke vekk sånne ting, så vand må jeg joh bruke.

Noen her som vet om en bra måte, å vaske skjermen på?

Var på lan for ikke så lenge siden, og brukte 2 forksjellige kluter..da funket det helt fint..ingen merker etter jeg "vasket" den.

Tar gjerne i mot tips, og svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen tar ikke skade av rent vann med mindre du spruter direkte på skjermen slik at noe renner ned under sidekanten. Ellers skal du være veldig forsiktig med kjemikalier, og alltid vanne ut bra hvis du bruker noe.

Skal du bruke microfiber så vær oppmerksom på at det finnes to typer - en som skurer ikke bruk denne, og en som ikke skurer. Sistnevnte får du tak i for en billig penge hos en optiker f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...