Gå til innhold

en liten glipp av komplett??

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne, så hvis noen moderatorer ser den, så vær så snill å bare flytt den!

Ja! til sak...

Man har ofte hørt folk som har kalt kabinettet for harddisken eller processoren, eller andre morsomme ting. Dette kommer ofta fra personer som har lite eller ingen data-kunnskap.

Men jeg trodde hvertfall at de store nett-butikkene hvertfall hadde litt peil.

lol.jpg

Denne prosessoren har innebygget virus-beskyttelse som sammen med Windows Xp gjør hverdagen din litt tryggere

Er det komplett som har gjort en feil? eller har AMD begynt å produsere prosessorer med innebygd virus-beskyttelse??

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør jeg si "NX-Bit"?

Microsoft Corporation and Advanced Micro Devices announced on Wednesday, the 25th of February, 2004, that the Service Pack 2 update for Microsoft Windows XP operating system will enable AMD’s Enhanced Virus Protection technology available in AMD64 microprocessors.

AMD’s enhanced virus protection security technology in combination with Microsoft’s Data Execution Prevention in the upcoming Windows XP SP2 is designed to help render some viruses, specifically buffer overrun exploits, inoperable and prevent them from replicating and spreading to other systems.

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Jo de har ifølge amd innebygd i hardwaren en form for virusbeskyttelse.

"AMD enhanced virus protection security" tror jeg det kalles. mener å huske at det ikke vill fungere helt før windows sp2 er ute...

Edit: 2 late!

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
mener å ha sett noe om en innebygget "brannmur" eller noe i den dur i de nyeste adm og intel prosessorene. hørte også at Intel sine vil være slått av som "default" grunnet sikkerhet blablablabla...

De nye nforce chipsettene til nvidia har innebygd brannmur...men det er jo forskjell på brannmur og virus-beskyttelse :yes:

Lenke til kommentar

Men det interresante spørsmålet er om de snakker sant om Cool'n'Quiet ? Den funksjonaliteten har nemlig jeg ventet på :)

Har de nye AMD Athlon 64 fått dette enda, jeg trodde det først kom senere i år ?

Cobos

Lenke til kommentar
mener å ha sett noe om en innebygget "brannmur" eller noe i den dur i de nyeste adm og intel prosessorene. hørte også at Intel sine vil være slått av som "default" grunnet sikkerhet blablablabla...

De nye nforce chipsettene til nvidia har innebygd brannmur...men det er jo forskjell på brannmur og virus-beskyttelse :yes:

Men bare på nForce 3 250GB kortene, ikke på 150 og 250

Lenke til kommentar
Men det interresante spørsmålet er om de snakker sant om Cool'n'Quiet ? Den funksjonaliteten har nemlig jeg ventet på :)

Har de nye AMD Athlon 64 fått dette enda, jeg trodde det først kom senere i år ?

Cobos

De har hatt det hele tiden. Men det har skortet på hovedkort som har støttet dette. Se for eksempel dette på Tom's Hardware...

Lenke til kommentar
NeoRag har rett. Men det spørs om komplett beveger seg på grensen til "villedende markedsføring", da ingen kan si helt sikkert når servicepack 2 kommer ut. Den har jo blitt utsatt et par ganger før...

Tenkte på noe av det samme, SP2 er jo ikke ute enda, men det kommer. Om du hadde vert selger, ville ikke du gjordt noe av det samme?

Lenke til kommentar
NeoRag har rett. Men det spørs om komplett beveger seg på grensen til "villedende markedsføring", da ingen kan si helt sikkert når servicepack 2 kommer ut. Den har jo blitt utsatt et par ganger før...

Tenkte på noe av det samme, SP2 er jo ikke ute enda, men det kommer. Om du hadde vert selger, ville ikke du gjordt noe av det samme?

Er selger, så jeg er vant med å tøye sannheten i det lengste... :p

Men, lyve gjør jeg ikke. Forøvrig har jeg ikke noe problem med at komplett reklamerer som de gjør, men det spørs om forbruker-inkvisisjonen ser det på samme måte... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...