Xanitra Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 http://www.eve-online.com/ Kan noen gi meg deres erfaringer fra dette online spillet? Fikk det anbefalt av en kamerat. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Prøv trial demoen, om jeg husker rett så var den ikke så fryktelig stor da den er skikkelig komprimert. Sjøl fikk jeg mer enn nok i løpet av de første 5 dagene, men jeg deler gjerne mitt inntrykk: Selve ideen er stilig. Det føles som å være med i Babylon 5 eller som å være et av skipa i Homeworld. Så det er ikke utseendemessig problemet ligger, for denne delen er solid nok i masser. Det som drepte interessen min er mangel av variasjon. Nå finnes det en del alternativer i EVE som crafting, astroide mining og PvP, men det er sistnevnte som er selve spillet. Det finnes folk som selvfølgelig ikke vil innrømme det, mange ser det hele som en stor mine-simulator der det mest spennende som kan skje er at du blir angripet av NPC pirater mens du utvinner ressurser fra en svær steinbit i det ytre rom, men spillet blomstrer først og fremst i kampene med andre spillere. Og dette har store muligheter for variasjon og taktikk på flere nivåer. MEN, og dette er et stort et: det tar lang tid å få nok skills til at du kan delta i PvP. Faktisk blei jeg råda av veteraner til å vente til jeg hadde spillt minst to måneder. Det virka veldig i overkant så jeg satte meg inn i det og fra hva jeg ser kan du være en nyttig del av et pirat/bountyhunter team etter ca en måned. I begge fall, altfor mye ensformighet med å mine eller dra på fedEx oppdrag for min del. Grunnen til dette er at det er et høyt nivå blant spillerene. Mange har de større skipa som er tilgjengelig og mot disse har du ikke annet å gjøre enn å rømme sjøl. Selve PvP opplegget går ut på å a) finne en unnskyldning for å erklære krig med et annet guild og kjempe aktivt mot dem til en av sidene gir seg b) være pirat og campe en av uttallige jumpgates i håp om at kanskje noen kommer igjennom c) være bountyhunter som oppsøker gate-campere d) være leiesoldat som bidrar til en av de 3 valgene ovenfor mot betaling Men som sagt, nå er ikke jeg spesielt gira på spillet. Som med alle andre mmorpg så er det hva du gjør ut av det. Om du blir kjent med folk du liker å spille med så kan det veie opp for mye av det du misliker i spillet generelt. Om kameraten din allerede er etablert i EVE så anbefaller jeg deg å prøve det, ta et par dager for deg sjøl (Tutorialen er omfattende og følger du med burde du ikke ha noen problemer). Så når du har skaffet deg et nytt romskip på egenhånd (burde ha råd til det på dag#2 eller #3 avhengig av hvor mye tid du har ledig) tar du kontakt med kameraten din og ser hvordan det utvikler seg derfra. Et par positive ting er at kameraet og kontrollene er enkle og fleksible. Endret 23. mai 2004 av Monsoon Lenke til kommentar
insider Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Testet trailen og synes dte var et nokså bra spill. Morro med pvp Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Prøv trial demoen, om jeg husker rett så var den ikke så fryktelig stor da den er skikkelig komprimert. Sjøl fikk jeg mer enn nok i løpet av de første 5 dagene, men jeg deler gjerne mitt inntrykk: Selve ideen er stilig. Det føles som å være med i Babylon 5 eller som å være et av skipa i Homeworld. Så det er ikke utseendemessig problemet ligger, for denne delen er solid nok i masser. Det som drepte interessen min er mangel av variasjon. Nå finnes det en del alternativer i EVE som crafting, astroide mining og PvP, men det er sistnevnte som er selve spillet. Det finnes folk som selvfølgelig ikke vil innrømme det, mange ser det hele som en stor mine-simulator der det mest spennende som kan skje er at du blir angripet av NPC pirater mens du utvinner ressurser fra en svær steinbit i det ytre rom, men spillet blomstrer først og fremst i kampene med andre spillere. Og dette har store muligheter for variasjon og taktikk på flere nivåer. MEN, og dette er et stort et: det tar lang tid å få nok skills til at du kan delta i PvP. Faktisk blei jeg råda av veteraner til å vente til jeg hadde spillt minst to måneder. Det virka veldig i overkant så jeg satte meg inn i det og fra hva jeg ser kan du være en nyttig del av et pirat/bountyhunter team etter ca en måned. I begge fall, altfor mye ensformighet med å mine eller dra på fedEx oppdrag for min del. Grunnen til dette er at det er et høyt nivå blant spillerene. Mange har de større skipa som er tilgjengelig og mot disse har du ikke annet å gjøre enn å rømme sjøl. Selve PvP opplegget går ut på å a) finne en unnskyldning for å erklære krig med et annet guild og kjempe aktivt mot dem til en av sidene gir seg b) være pirat og campe en av uttallige jumpgates i håp om at kanskje noen kommer igjennom c) være bountyhunter som oppsøker gate-campere d) være leiesoldat som bidrar til en av de 3 valgene ovenfor mot betaling Men som sagt, nå er ikke jeg spesielt gira på spillet. Som med alle andre mmorpg så er det hva du gjør ut av det. Om du blir kjent med folk du liker å spille med så kan det veie opp for mye av det du misliker i spillet generelt. Om kameraten din allerede er etablert i EVE så anbefaller jeg deg å prøve det, ta et par dager for deg sjøl (Tutorialen er omfattende og følger du med burde du ikke ha noen problemer). Så når du har skaffet deg et nytt romskip på egenhånd (burde ha råd til det på dag#2 eller #3 avhengig av hvor mye tid du har ledig) tar du kontakt med kameraten din og ser hvordan det utvikler seg derfra. Et par positive ting er at kameraet og kontrollene er enkle og fleksible. Enormt mye han her har fått med seg på 5 dager.... Jeg synes det er bra. Har ikke hatt særlige problemer med noe egentlig. Problemene med spillet er at trade av vanlige varer er ikke eksisterende, at man ikke kan rollespille skikkelig(feks at jeg joiner politiet og kan jobbe meg opp i systemet, patruljere systemer etc). Andre problemer er feks i de stedene man kan prøve pvp så ligger det gjerne folk som har spillt i 6mnd, og da har man ikke særlig sjangs. Det er høy lærekurve. For lite npc's rundt omkring, noe som kan gjøre "rommet" litt tomt. Og jeg skulle gjerne kunnet lande på planeter. likevel, jeg har det drit gøy med det, eneste utfordrer av sløsing av min tid er PES3. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 PES3? TUSEN TAKK FOR ALL HJELP!!! Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 spiller EVE konstant nå.. Meget stilig atmosfære på det. Råder dere andre til å prøve det oxo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå