Gå til innhold

AMD pc i teak skuff til å ha i båten Nesten ferdig

Anbefalte innlegg

Da var modden nesten ferdig. Tenkte eg kunne slenge ut noen bilder av den med en gang, får ikke gjort noe mer på den før neste uke uansett.

Betsemte meg for å bygge pcen inn i en liten teak skuff. Pappa trengte en pc til å ha i båten, så jeg foreslo at i stedet for å ha en diger kasse, skulle eg bygge den inn i en liten sak. Så jeg ribbet et gammelt sjalusiskap fra 70 tallet som var laget av heltre teak, og skuffene i den passet akkurat til all hardwaren, men fikk ikke plass til cd rom.

Her kommer noen bilder, de er litt store de jeg ikke har noe å rezise de med akkurat nå.

Bilde 1 Bilde ovenfra. Her ser dere all hardwaren , og den lille fotron source psu'en som jeg måtte ofre for prosjektet da den originale psu ikke passet :cry: . Og dere kan se atx kabelen som akkurat ikke nådde fram :realmad: Så jeg må kjøpe en forlenger.

Bilde 2 slik ser den ut bak.

Bilde 3 og slik ser den ut forfra. Har ikke fått på plass på knapp og hd, power leds ennå.

Skal bruke en tykk teak finer plate til å lage lokk, men har ikke får skjært den til ennå da sagen ligger på hytten.

Kom igjen med ris og ros nå :D

Edit: Måtte du brenne leif

Edit 2: Kan forresten slenge inn noen specs

AMS K6 333 mhz (P3 hovedkortet tok kvelden), 64 mb ram, innebygget 8 mb skjermkort :w00t: . Kjører Win 2k Lite, altså en strippet utgave av Win 2k.

10/100 mbit nettverkskort til å koble til gps og diverse styr. 6Gb seagate hd.

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU viften drar jo luften ut. Håper det ikke blir bakeroven. Kan evt putte i en ekstra vifte, men vil ikke lage mer hull enn nødvendig. Noen som vet hvor varme K6 prosessorer blir?

Endret av GSM
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor varme K6 prosessorer blir?

De blir ikke særlig varme. Ikke med en gang i alle fall.. Husker min gode gamle K6-2 350@392. Jeg prøvde å starte den uten kjøleribbe en gang, og kom nesten inn i windows før jeg brant meg på fingeren (20 sek. omtrent). Det kan i og for seg godt hende de likevel avgir en del varme; de har tross alt varmespreder på seg, så de svir ikke like fort som f. eks. en Thunderbird 1400 (RIP).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...