Gå til innhold

skal ha ny pc. trenger hjelp til det meste.

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal ha en ny pc, mer eller mindre..

pris: ca. 17000 ikke mange hundre lapper over hvertfall.

jeg skal ha lcd skjerm. samsung tror jeg. 17". skal funke på spill. til 6000 eller under..eller håper jeg på for mye de :roll:

Eller retter sagt jeg skal ha to pc'er. den ene har jeg fra før, men jeg skal bygge litt om..blande litt fra den gamle med den nye. slik at jeg får en bra pc og en ikke fult så bra..men den skal funke.

Detter er den gamle pc'n min.

CPU: amd 2800? barton

Skjermkort: radeon 9800pro 128mb.

ram: 1gb

hovedkort: asus A7N8X delux

uten for det har jeg hardisker(2 stk. 1 80gb og en 120gb). har cd brenner og dvd spiller, og tastatur, mus, kabinett, psu, skjerm, hmm. ja det er vel det.

(dette var den gamle)

så skal jeg få to pc'er ut av det her og 17 000 kr. ville der anbefalle meg og kjøpe bare nytt til den nye?..bare spør. har ikke tenkt til det jeg, men vil vite deres mening.

Det jeg skal bruke av den gamle på den nye. (PS den gamle skal bli den som ikke er så bra og den nye skal bli bra) følger dere?

jeg skal bruke følgende av den gamle(pc1 heretter) på den nye(pc2heretter, håper dere skjønner):

skjermkortet skal inn i pc2, hardiskene skal og andre små ting som tastatur, mus.

Det jeg trenger til pc2:

CPU - amd64 eller p4 ? vet ikke. pc2 skal være bra til spilling. ca 4000 trur jeg. men bare kom med forslag.

ram - 1gb helst. hvis jeg går for p4 bruker jeg ram'n fra pc1 i pc2, hvis ikke må jeg kjøpe ny.

hovedkort - bra stabilt, funksjoner er kult, men ikke nødvendig. skal ikke koste mer 1500, helst.

det er vel det. skal i tilleg ha kabinett og høytalere dette vil jeg bruke ca. 1700 på.

pris etter pc2ca. (skjerm, cpu, hk, ram, kabinett, psu, høytalere. små ting som cpu kjølig osv,) ca13 500.

til pc1 trenger jeg:

hdd - liten 60 til 80gb.

skjermkort - ikke så bra, radeon 9600 kanskje?..

små ting. tastatur, mus, osv( ca. 1000)

ram har jeg hvis jeg skal kjøpe amd64, hvis ikke skal jeg ha 512mb ram.

pris ca. 3500.

ja..håper noen vil hjelpe.

skal uansett ha en ny pc til ca 17 000 med skjermkort og hdd fra forrige pc'n min. så jeg skal ha et dårlig skjermkort og en liten hdd. thats it.

please help :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hele er snakk om hvor mye penger du MÅ bruke.Kjöper aldri High-end pc til 20 000+ men bytt heller ut hk+cpu hvert annet år.Har nå en Ny Athlon 2400+ og 256 ram.Det eneste jeg trenger er mer ram

Bruk mest penger på det du skal beholde neste gang,slik som HDD-hardisk-atx kasse m power (300w minst)og et bra agp kort med minst 64 ram. dette er deler du kan bruke omigjen i neste pc.Den eldste delen jeg har er en snart 2 år gammel 80 gb ibm disk på 7200 rpm.

Jeg bruker konsekvent Komplett og ikke noe annet ,da de stort sett har de laveste prisene.

I teorien kan du få 3 stk pc til 17 000,men da får du ingen flatskjerm.

Dell er vel også noe man kan anbefale,når service ofte er inkludert i en pc fra 7000 og oppover.

Brukte 19" skjermer kan man godt bruke om crt er bra nok.Harddisker på 5400 rpm ata 66-100 går også bra så lenge de er på 10Gb+ det er jo bare å sette inn en ny en når man får råd.Som du sikkert vet kan du i en vanlig pc ha intil 4 ide/atapi enheter om det er cd-rom-cdr-eller dvd® så en dvd og ev en dvd brenner tar to plasser så da har du mulighet for 2 hdd.

Har ikke sett så nöye på delene dine,da jeg helst vil gi et generellt svar som flere kan bruke.

QXL er også et bra sted å kjöpe brukt,og det er vel da stort sett skjermer og harddisker jeg vil anbefale å kjöpe,jeg mener siden komplett selger duron 1300+ for 300 or hoverkort til 500.Det er jo bare å hive innpå med ram og större cpu neste gang.Et hovedkort bör jo byttes ut etter 2-3 år alikevel.Nye kort stötter jo alt opp til 3000+ så lenge det ikke er amd 64.

Å skru er kun anbefalt hvis du har noe peiling eller du har en kamerat som har.

Har ödelagt deler for 2000 så jeg vet hva jeg snakker om.

Noe som er litt kult er at hverken hdd eller hovedkort er lette å ödelegge,det er som regel power,ram og cpu/prossessor som kneler först,så lenge du har brannvegg og oppdatert antivirusprogramm.OG en stor vifte!

Lenke til kommentar

jeg bestiltte akkurat en ny pc til en kompis som bestod av:

amd64 xp3200+ 1mb cashe + vifte (databutikken.com/no)

lian li pc6010usb + MIST430ADP psu (microplex.no)

nec 2500a sort

western digital 160gb s-ata hdd

sapphire x800pro (pcutstyr.no)

msi k8n neo nforce 3 250gb HK

corsair twinx 1024mb dual kit

alt sammen kommer på ca 13500

du kan spare inn litt på en mindre HDD, mindre ram (ikke anbefalt) og et dårligere skjermkort, men dette blir en meget bra pc for å si det sånn

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg synes at du har en ganske god pc fra før av og det blir litt "kjøtt på flesk".

Personlig ville jeg spart de pengene og venta til over sommeren iallfall. Den pc'en du har fra før skal nok klare å kjøre de nyeste spillene en god stund enda...

Lenke til kommentar

- AOpen H600B 750,-

- iiyama 17" LCD E431S-S Sølv 4395,-

- Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB 2495,-

- Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA 1375,-

- Arctic Cooling Silencer 64 TC 195,-

- Microsoft IntelliMouse Expl 4.0+Steelpad 550,-

- Logitech Internet Navigator Keyboard SE 299

Totalt: 9969,- @ netshop.no

- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM 1635,-

- MSI K8N Neo Platinum 1249,-

- Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB 3895,-

Totalt: 6779,[email protected]

Sum Totalt: 16 748,-

Lenke til kommentar

..takker og bukker..

la meg gjøre litt forandringer.. jeg skal ikke ha et nytt skjermkort, men syns du jeg burde kjøpe et nytt?

det hos netshop - lcdskjermen og musa og hdd'n.

ikke noe av det hos komplett

+ det her:

Samsung SyncMaster 172 X- 4800 hos itbutikken

og det her hos komplet:

-amd64 3400+(hva er best 2,4ghz med 512kb cache eller 2,2ghz med 1mb??) 3750.

-maxtor 80gb 8mb, 824

-radeon 9600xt ,1200

-mus .370

kan en finne et passende hovedkort?

syns dere jeg bør bytte skjermkort? lissom til å ha i den jeg skal bruke mest?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...